باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

توزیع به مرور شیر در تمامی مدارس مشهد تا اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مشهد گفت: طی امسال در ۶۵ نوبت شیر به مدارس مشهد توزیع می‌شود.

اخیرا مراسم افتتاحیه توزیع شیر در شهرهای مختلف آغاز و این نوشیدنی مقوی در برخی مدارس استان‌های کشور  توزیع شده است.

البته توزیع نشدن شیر در تعدادی از مدارس استان‌ها باعث اعتراض اولیا دانش آموزان شده است؛ در همین راستا محمدزاده، مدیر روابط عمومی آموزشی و پرورش مشهد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: ما قرار است در ۶۵ نوبت شیر به مدارس مشهد توزیع کنیم.

وی افزود: اولین نوبت توزیع شیر در برخی مدارس مشهد از اول آذر انجام شده است و دیگر مدارس نیز تا اردیبهشت سال آینده به مرور شیر دریافت می‌کنند.

ماجرای توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰هزار دانش‌آموز در سال۷۹ آغاز شد و براساس این طرح، ۷۰نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به‌مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و درنهایت در سال۹۶ به‌دلیل کمبود منابع اعتباری و تامین نشدن اعتبارات، این طرح متوقف شد.

درپی توقف ۶ساله طرح، در دولت سیزدهم و در روند بررسی برنامه هفتم، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرح توزیع شیر در مدارس کشور به برنامه اضافه و این موضوع مصوب شد.

پس از تصویب طرح در مجلس، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش ۲۹شهریور در جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از اجرای این مصوبه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠٣  در تمام مدارس مقطع ابتدایی کشور ٢بار در هفته شیر توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار