واریز سود ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی سهام عدالت تا پایان ماه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت، پرداخت سود سهام عدالت سال مالی ۱۴۰۱، امسال در دو مرحله واریز می‌شود.

 ذاکریان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سود سهام عدالت به صورت متمرکز توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت خواهد شد و قرار شده سود سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ طی دو مرحله واریز شود.

وی افزود: مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ و مرحله بعدی تا پایان سال واریز خواهد شد.

ذاکریان گفت: مبلغ سود سهام عدالت به ارزش سبد دارایی هر شخص در بورس بستگی دارد و از مبلغ ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان واریز خواهد شد.

به گفته وی طبق اعلام شورای عالی بورس میزان سود سهام عدالت مرحله اول در آذر ماه حدود ۶۰۰ هزار تومان برای سهام دارانی که ارزش سبد سهام آن‌ها ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی در خصوص سهامدارانی که تا کنون سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده، گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشده است.

ذاکریان افزود: سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر از جمعیت خراسان جنوبی سهام عدالت دارند.

وی با اشاره به اینکه نسبت سهامداران به جمعیت استان حدود ۸۴ درصد است، افزود: سود سهام عدالت تاکنون برای سال‌های مالی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ به حساب سهامدارانی که نسبت به ارائه شماره شبا معتبر در سامانه‌های معرفی شده اقدام کرده‌اند، واریز شده است.

ذاکریان با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در سال جاری، گفت: متقاضیان ابتدا باید از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir نسبت به این موضوع که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده است یا خیر اطلاع حاصل کرده و در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می¬توانند به هرکدام از دفاتر کارگزاری¬های منتخب، خدمات الکترونیک قضایی و یا پیشخوان خدمات دولت برای انجام فرآیند انتقال سهام عدالت متوفی به ورثه مراجعه کنند.

به گفته وی۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر معادل ۷۱ درصد نیز اقدام به انتخاب روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت خود کرده اند و سهامدار شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.