تأمین پایدار آب آشامیدنی شهر سبزوار با جدیت دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر سبزوار، تامین آب شرب پایدار این شهر با برنامه‌ریزی و نگاهی جدی دنبال می‌شود.

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: بدین منظور تخصیص پنج میلیون متر مکعب آب در افقی میان مدت از محل حفر و تجهیز هشت حلقه چاه برای این شهر پیش بینی شده است.

او افزود: برای تامین مالی اجرای این طرح دریافت ماده ۲۳ آن در حال پیگیری است تا زمینه برای تامین آب پایدار شهر سبزوار بیش از گذشته فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در کوتاه مدت و برای عبور از شرایط تنش آبی شهرستان سبزوار در ماه‌های گرم سال با همکاری آب منطقه‌ای مجوز حفر چند حلقه چاه گرفته شده است.

امامی بیان کرد: برای رفع مشکل ذخیره سازی آب نیز عملیات ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی از محل مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی در دست اجرا است.

او تصریح کرد: ساخت این مخزن پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و تلاش می‌شود زودتر از برنامه زمانبندی و قبل از تابستان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: برخی روستا‌های منطقه که آب شرب آن‌ها از طریق مجتمع "ظفر" تامین می‌شود در مواردی با تنش آبی روبه رو هستند که برای رفع این کمبود آب نیز پیش بینی حفر چاه جدید و جدایی بخشی از مجتمع پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.