مسدود شدن هزار حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:هزار حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در این استان شناسایی و مسدود شده است.

غلامرضا ممدوحی روز دوشنبه در نشست بررسی منابع آب‌های زیرزمینی تایباد و مدیریت همزمان آب و برق در این شهرستان گفت: امسال در راستای سند سازگاری کم آبی برای استان خراسان رضوی انسداد هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های قوچان و حومه شهر مشهد شناسایی شده اند که در این زمینه ضمن بستن چاه، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: درپی خشکسالی‌های چند سال اخیر، هم اکنون ۲ دشت تایباد و تربت جام در شرایط بحرانی قرار دارند.

ممدوحی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد کشاورزان خراسان رضوی الگوی مصرف آب را در اراضی کشاورزی خود رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد:خراسان رضوی در بخش نصب شمارشگر‌های هوشمند چاه‌های کشاورزی از استان‌های پیشرو و برتر به شمار می‌رود و هم اکنون ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی استان خراسان رضوی به موتور‌های هوشمند مجهز شده اند که این خود نقش زیادی در مدیریت مصرف منابع آبی این استان داشته است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این استان هزار و ۱۰۱ حلقه چاه کشاورزی دارد و با وجود خشکسالی‌های چند سال اخیر با همراهی خوب کشاورزان، افت و کاهش منابع آبی در دشت‌های این استان مدیریت شده است.

ممدوحی افزود: هم اکنون ۸۴ درصد آب شرب استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد در بخش شرب و سه درصد در بخش صنعت و خدمات مصرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.