برق چاه های هزار هکتار از اراضی کشاورزی تایباد قطع شد

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی ایثارگران تایباد گفت:برق پنج حلقه چاه کشاورزی که آب هزار هکتار از اراضی کشاورزی نوار مرزی ایران و افغانستان را تامین می‌کرد قطع شده است.

ایمان مالک مدیرعامل شرکت سهامی زراعی ایثارگران تایباد گفت: این زمین‌ها در طول هر سال زراعی به کشت افزون بر ۳۰۰ هکتار انواع محصولات زراعی اختصاص دارد و هم اکنون ۲۰۰ هکتار از کشتزار‌های این پنج حلقه چاه کشاورزی به زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو و زعفران رفته است.

او افزود: طی چند سال گذشته بر اساس پروانه و مجوز رسمی صادر شده از سوی دستگاه‌های متولی، میزان برداشت آب برای این تعداد حلقه چاه کشاورزی سالانه سه هزار و ۲۰۰ ساعت تعیین شده است که بدون هیچ گونه محدودیتی این میزان برداشت انجام می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی ایثارگران تایباد ادامه داد: با این اقدام برخی از قسمت‌های کشت محصول گندم که فصل آبیاری آن‌ها فرا رسیده از جمله ۱۲۰ هکتار از کشتزار‌های شرکت سهامی زراعی ایثارگران در این محدوده دچار خسارت شده است.

مالک بیان کرد: اراضی شرکت سهامی زراعی ایثارگران این شهرستان ۹۹ عضو سرپرست خانوار از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دارد.

او تصریح کرد: ۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد وابسته به بخش کشاورزی هستند و در بازه زمانی ۲۵ روز گذشته که آب این تعداد حلقه چاه کشاورزی قطع شده است بیش از ۵۰ نفر از نیرو‌های کارگری این اراضی کشاورزی بیکار شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.