نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی روز دانشجو را تبریک گفتند

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی با صدور پیامی مشترک به مناسبت روز دانشجو، این روز را تبلور دانش و نماد خردورزی، ایمان، اخلاق و اندیشه‌های متعالی دانشجویان در عرصه مبارزه با استکبار جهانی دانستند.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی و فرزاد مخلص الائمه در این پیام آورده‌اند: شانزدهم آذر درسپهر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران‌زمین و حافظه نخبگان، یادآور نقش‌آفرینی بی‌بدیل دانشجویان در مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار است. روزی که اوج ایستادگی و فداکاری و نقطه عطف مبارزات سیاسی ملت و دانشجویان آزادیخواه ایران است که با درک عمیق شرایط آن روز کشور، برگ‌های زرینی را در تاریخ افتخارات این مرز و بوم آفریدند.

در ادامه این پیام آمده است: جنبش دانشجویی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تقابل با رژیم ستمشاهنشاهی بود، از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به عنوان جنبشی پیشرو، فعال، پویا، عدالتخواه، آرمان گرا و استکبارستیز به کمک توده‌های میلیونی مردم مسلمان و انقلابی ایران شتافت و تا به امروز در تمامی فراز و نشیب های انقلاب و نظام همچنان پیشرو و فعال نقش آفرینی کرده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اکنون که تمامیت استکبارجهانی علیه تمامیت ایران عزیز قد علم کرده است و هرگونه استقلال، پیشرفت و آبادانی ایران را مغایر با خواسته‌ها و نیت‌های پلید و شیطانی خود می‌داند، ضروری است دانشجویان با "تدین، تعبد و تعهد" و با پیشتازی در عرصه‌های تولید و گسترش مرزهای دانش و علوم کاربردی، نهضت نرم افزاری و جامعه محوری، مسیر خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه را هموار سازند و با دمیدن روح امید، نشاط و خودباوری در کالبد جامعه، فردایی بهتر را برای ایران اسلامی رقم زنند.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانبان ضمن گرامیداشت حماسه ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در سال‌های قبل از انقلاب در راه آزادی و سربلندی ایران عزیز و پس از آن برای استقلال و عزتمندی انقلاب اسلامی فدا کردند، درود می‌فرستیم و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته با حضور با نشاط و فعال خویش در عرصه‌های مختلف، در جهت آبادانی و توسعه همه جانبه کشورمان نقش‌آفرینی کنند.

در ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ شهیدان پرافتخار دانشجو "احمد قندچی"، "مصطفی بزرگ‌نیا" و " مهدی شریعت رضوی" به هنگام اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری وقت آمریکا در ایران در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، و به یاد این شهدای بزرگ ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.