۳۰۰ دستگاه کامیون در هرات افغانستان منتظر ورود به ایران هستند

رئیس هیات مدیره انجمن کامیونداران تایباد گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل صادراتی و ترانزیتی ایرانی در شهر هرات افغانستان متوقف و منتظر هستند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی، وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

رسول نصیری رئیس هیات مدیره انجمن کامیونداران تایباد گفت: معطلی کامیون‌ها در هرات که دومین بازار اقتصادی افغانستان به شمار می‌رود، ناشی از اجرای طرح محدودیت ۲۰ روزه حکومت طالبان برای ناوگان حمل و نقل ایرانی است.

او افزود: همچنین این محدویت باعث شده صف انتظار دیگری در گمرک اسلام قلعه افغانستان همجوار با گمرک مرزی دوغارون ایجاد شود و در زمان حاضر نیز بیش از ۳۵۰ دستگاه کامیون ایرانی در این منطقه منتظر ورود به ایران هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن کامیونداران تایباد با اشاره به اینکه ورود و خروج ناوگان حمل و نقل افغانستانی بین دو گمرک اسلام قلعه و دوغارون بدون هیچ گونه محدودیتی در حال انجام است، ادامه داد: طالبان با اجرای طرح محدودیت ۲۰ روزه برای کامیون‌های ایرانی به دنبال افزایش رفت و آمد ناوگان حمل و نقل افغانستان به ایران هستند.

نصیری بیان کرد: طی ۲۳ روز گذشته ساعت کاری پایانه مرزی دوغارون با پنج ساعت افزایش از ساعت هفت صبح تا ۱۱ شب ادامه دارد که این در روند ورود و خروج ناوگان حمل و نقل کشور افغانستان نقش زیادی داشته است.

او تصریح کرد: حکومت طالبان اولویت خروج ناوگان صادراتی و ترانزیتی از سمت مرز اسلام قلعه افغانستان به مرز دوغارون را در طول روز با کامیون‌های افغانستانی قرار داده اند و ساعت‌های پایانی فعالیت خود را به خروج ناوگان ایرانی اختصاص داده اند که این موجب گلایه رانندگان ایرانی شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن کامیونداران تایباد تاکید کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل افغانستان، شروع فصل سرما و به پایان رسیدن اعتبار ویزای رانندگان از دیگر مشکلاتی است که با اجرای طرح محدودیت ۲۰ روزه برای کامیون‌های ایرانی، مشکلات آن‌ها را دوچندان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.