پنتاگون برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی خود یک میلیارد دلار درخواست خواهد کرد

پنتاگون قصد دارد از کنگره درخواست کند تا با اختصاص هزینه یک میلیارد دلاری برای جایگزینی سلاح‌های ارسالی به اوکراین موافقت کند.

دیفنس وان گزارش داد که پنتاگون قصد دارد از کنگره بخواهد با اختصاص یک میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر نظامی آمریکا که به دلیل ارسال سلاح به اوکراین رو به پایان است، موافقت کند.

وب‌سایت دیفنس وان نوشت: «پنتاگون آماده می‌شود تا از کنگره بخواهد که هزینه یک میلیارد دلاری برای جایگزینی سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال شده است را تایید کند.»

بر این اساس، کنگره ۱۵ روز فرصت دارد تا در مورد این درخواست تصمیم گیری کند. به نوبه خود، داگلاس بوش، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور تجهیزات گفت که قانونگذاران هرگز درخواست کاخ سفید برای بودجه اضافی را رد نکردند.

وال استریت ژورنال قبلاً نوشته بود که وزارت دفاع ایالات متحده بودجه لازم برای تکمیل ذخایر مصرف شده خود را تمام می‌کند. 

اخیرا، داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس توضیح داد که جنگ در اوکراین موجب اتمام ذخایر نظامی آمریکا شده است؛ چراکه تقریباً تمام تجهیزات نظامی، سامانه‌های تسلیحاتی و مهمات خود را به اوکراین فرستاده و برای خودش چیز زیادی باقی نمانده است.

از سوی دیگر، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مورد حمایت مالی و نظامی از اوکراین به توافق نمی‌رسند. سناتور‌های جمهوری‌خواه، مانع تصویب بودجه درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید برای حمایت نظامی از اوکراین و رژیم صهیونیستی شدند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای متقاعد کردن اعضای کنگره برای تصویب لایحه کمکی به اوکراین گفته بود که اگر پوتین اوکراین را بگیرد «به همین بسنده نخواهد کرد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
به نطر من سازمان ملل زنده باشد حق اعضاء وجنگزده های کشورهای گوناگون وحق ملتهای غارت شده را در اختیار هرکَس بگذارند مثل آمریکا وشرکای دزدش کیف میکند
آخرین اخبار