بایدن: پایان دادن به حمایت از اوکراین دیوانگی مطلق است

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص پیامد‌های تصویب نشدن بسته کمکی به اوکراین در سنای این کشور هشدار داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص پیامد‌های تصویب نشدن بسته کمکی به اوکراین در سنای آمریکا گفت که کمک نکردن به اوکراین دیوانگی مطلق است؛ اقدامی علیه منافع آمریکا و صرفا یک اشتباه است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود تاکید کرد که اگر سنا بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب نکند، جعبه پاندورا (جعبه پاندورا، به‌روایت افسانه‌های یونانی، جعبه‌ای بود با محتوای تمامی بلا‌ها و شوربختی‌های ناشناخته بشریت از جمله کار، بیماری، مرگ و غیره) باز خواهد شد.

به گزارش روسیا الیوم، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین برای شکست دادن روسیه ادامه می‌دهد. اگر به اوکراین کمک نکنیم، به معنای اجازه دادن به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای مصونیت از مجازات است و «این کار موجب باز شدن جعبه پاندورا در سراسر جهان می‌شود.»

بلینکن همچنین بر اهمیت تصویب کمک‌های خارجی به اسرائیل در سنای آمریکا تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاد دوباره تکرار نمی‌شود.وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: می‌توانم به شما بگویم کسانی که نمی‌خواهند بسته اضافه [کمک]تصویب شود، در دفاتر خود در پکن، مسکو و تهران نشسته‌اند.

پیشتر جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که اگر کنگره با ارائه کمک‌های اضافی به کی یف موافقت نکند، واشنگتن مسئولیت شکست اوکراین را بر عهده خواهد گرفت.

او گفت: من با اعضای کنگره صحبت کرده‌ام و فکر می‌کنم آن‌ها می‌دانند که شرایط دشوار است و اگر نتوانیم بودجه مورد نیاز اوکراین را تامین کنیم، باید خود را مسئول شکست اوکراین بدانیم.پول اوکراین در آستانه تمام شدن است. او ادعا کرد که کی یف هر سنتی که از درآمد‌های مالیاتی دریافت می‌کند را برای حقوق نظامی و دفاعی خرج می‌کند.

دیروز، سناتور‌های جمهوری خواه جلسه توجیهی درباره کمک به اوکراین و اسرائیل را ترک کردند، زیرا پاسخی از دموکرات‌ها در مورد پیشنهاد‌های خود دریافت نکرده بودند. ولودیمیر زلنسکی نیز «در آخرین لحظه» شرکت خود در جلسه توجیهی را لغو کرد. چاد پرگرام، خبرنگار فاکس نیوز در کنگره گفت که فضای این نشست «متشنج» بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
دقیقا برعکس
آخرین اخبار