میراحمدی خبر داد؛

ایجاد شهرک‌های اربعینی برای زائران در شهرهای نجف و کربلا

رئیس ستاد مرکزی اربعین از ایجاد شهرک‌های اربعینی برای زائران در شهرهای نجف و کربلا خبر داد.

جلسه ستاد مرکزی اربعین امروز با حضور مجید میراحمدی و علی بخشی‌زاده نماینده سازمان صداوسیما در این ستاد برگزار شد.

میراحمدی در این جلسه گفت: پس از اینکه آقای موسوی به عنوان نماینده رهبر انقلاب در بنیاد شهید معرفی شد، از آقای جبلی درخواست کردیم نماینده صداوسیما در ستاد اربعین را معرفی کند و آقای علی بخشی‌زاده معاون صدا را معرفی کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته چهار میلیون و سیصد و پنجاه هزار زائر از مبداء ایران به عراق داشتیم که پانصد هزار نفر ایرانی نبودند. تجربه ما این است که هر سال ده درصد به جمعیت زوار اضافه می‌شود.

میراحمدی اضافه کرد: سال گذشته اربعین خوبی را پشت سر گذاشتیم و رضایتمندی بود و ممکن است این رضایتمندی جمعیت را بیشتر کند، بنابراین برنامه‌ریزی ما باید برای پنج میلیون زائر باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: به استانداران مرزی گفتیم  پارکینگ‌های شخصی باید بیست درصد افزایش داشته باشد. وزارت راه در حوزه حمل و نقل، باید سه هزار دستگاه  را تامین کند. 

وی ادامه داد: معتقدیم وزارت راه باید این امر را پیگیری کند، چون مردم برای تهیه بلیط در داخل مشکل دارند، لذا در اربعین هم در این زمینه مشکل داریم.

میراحمدی گفت: چند موضوع در ستاد اربعین بررسی شد و دستور اول جلسه، دستورالعمل کمیته‌ها برای همکاری در اربعین ۱۴۰۳ با دولت است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: موضوع همکاری مثبت با دولت عراق از اولویت‌های ستاد اربعین است که  با عراقی‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال چهار میلیون و سیصد و پنجاه هزار زائر عازم عراق شدند، سال آینده باید برای پنج میلیون زائر برنامه ریزی شود.

میراحمدی گفت: شورای راهبردی برای سیاست‌های کلان با مسئولیت رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود تا در رضایتمندی زائران تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مسئول کمیته فرهنگی اعلام کرده بیش از هزار کتاب و مقاله در حوزه اربعین منتشر شده و در جلسه امروز هم از هفت کتاب رونمایی شد.

میراحمدی بیان کرد: موضوع دیگر بحث آماده سازی زیرساخت‌های اربعین است که وزیر کشور شخصا جلساتی را با استانداران و وزرای مربوطه و مدیر راه‌آهن برگزار کرد تا از الان تا اربعین ۱۴۰۳ بهره‌برداری شود و تسهیل امور زائران به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: جلسات ستاد اربعین بلافاصله پس از پایان اربعین سال گذشته آغاز شده است. یکی از موضوعات پیشنهاد شهرک‌های اربعینی در کربلا و نجف و شهر‌های زیارتی است و آمادگی خود را به عراق اعلام می‌کنیم. اگر زمین در اختیار ما قرار دهند با کمک مردم این شهرک‌ها را ایجاد می‌کنیم تا زائرانی که با کمبود جا مواجهند، اسکان‌شان تسهیل شود.

بخشی‌زاده نیز در این جلسه اظهار کرد: خدا را شاکرم این توفیق را پیدا‌کردم در خدمت حضرت اباعبدالله باشم. اگر غرب و هالیوود امام حسین را داشت چندبار دل‌ها را تسخیر می‌کرد. در حوزه رسانه خود را موفق ارزیایی نمی‌کنیم و شرایط مناسب نیست.  آسیب شناسی‌های صورت گرفته و سعی کردیم چند گام را برداریم. 

وی گفت:  سال گذشته توزیع زمانی اربعین که از اول ماه صفر صورت گرفت، نقطه قوت بود، اما کسانی که در ابتدا رفتند به دلیل ناآماده بودن مواکب مشکلاتی داشتند و باید به عراقی‌ها بگوییم مواکب را سریع‌تر آماده کنند.

نماینده صدا و سیما در ستاد اربعین افزود: توزیع ارز هم از نقاط قوت بود. با عراقی‌ها در حوزه پلان نباید صحبت کرد، بلکه باید در حوزه پروگرم باشد و خیلی جزئی با آن‌ها صحبت کرد تا به مشکل برنخوریم. 

وی گفت: ما هدف‌گذاری مجددی در کار خود در زمینه‌های صدا، سیما، خبر و استان‌ها کرده‌ایم که بعدا اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
حرام است
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۱۷:۵۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
مردم خودمان هزارجور مشکل اقتصادی دارند بعد میخواهند از بیت المال همین مردم برای عراق شهرک سازی کنند . شما خیلی زرنگ هستید دلارهای بلوکه شده توسط دولت عراق را آزاد کنید .
بجای کمک به صنعت توریسم عراق فکری برای ساخت مسکن در ایران بکنید که اجاره خانه کمر مردم را شکسته است .
Germany
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
خیلی طرح وفکر خوبیه از الان باید شروع کنید وبا طرف عراقی خصوصی همه کارها رو انجام بدین جار نزنید اونوقت خوده بعضی از عراقی‌ها در عراق مخالف ما هستن رفتیم چند بار برخورد شون رو دیدیم آنوقت الان میگن بعدا هم میگن ایران آمد کشورشون رو بگیره‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
ایجاد شهرک اربعینی درکربلا ونجف هدردادن سرمایه وبیت المال ایران هست چراکه رژیم عراق برای همیشه دراختیارشیعیان نیست وهرلحظه درعراق احتمال کودتا وپیروزی مخالفان شیعیان را دارد وقتی مخالفان شیعه حکومت عراق را برعهده بگیرند قطعا سفر زیارتی بدین منوال هم نداریم لذا سرمایه گذاری درعراق یک کاربیهوده وهدردادن بیت المال هست
آخرین اخبار