۵۰ درصد واحد‌های مسکونی خرم آباد فاقد کدپستی هستند

نداشتن کدپستی در خرم‌آباد یکی از چالش‌های توزیع مرسولات پستی و از طرفی یک خلاء برای سرشماری سال ۱۴۰۵ است.

 رئیس اداره امورپستی لرستان گفت: نداشتن کدپستی مهمترین چالش پستچیان در محله‌های جدید تأسیس شهر خرم آباد است.

 امیری گفت: به دلیل نداشتن کدپستی روزانه یک و نیم درصد مرسولات پستی به باجه معطله برگشت می‌خورند.

سیفی رئیس اداره کد گذاری و فناوری اطلاعات پست لرستان نیز گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه جی نف کدپستی خود را دریافت کنند.

جی نف یک پایگاه داده اطلاعاتی است که آدرس همه ساختمان‌ها و واحد‌های مکانی موجود در شهر‌ها و روستا‌های کشور را ‏استانداردسازی و ژئوکد می‌کند و با نصب پلاک‌های هوشمند، شهروندان هر خدماتی از سازمان‌ها را از هر مکانی که بخواهند، می‌تواند بر اساس کد روی پلاک نصب شده بر ‏سر درب منزل دریافت کند.

مدیر کل پست لرستان نیز ساخت و نصب کد پستی را جزو تکالیف شهرداری دانست و گفت: بعد از سال ۸۴ شهرداری کاری در این خصوص انجام نداده است.

ابراهیم علی پناهی با بیان اینکه ساخت و نصب کد پستی یک دغدغه اجتماعی برای مردم است، افزود: بیش از ۵۰ درصد از اماکن شهر خرم‌آباد به ویژه مناطق حاشیه‌ای فاقد کد پستی و پلاک است.

مدیرکل پست لرستان با بیان اینکه نبود کد پستی برای توزیع مرسولات پستی مشکل و چالش ایجاد می‌کند، افزود: نصب کد پستی برای احراز نشانی و سرشماری سال ۱۴۰۵ نیز ضروری است.

به گفته علی پناهی هم اکنون ۲۵۱ هزار کدپستی شهری و ۷۰ هزار کدپستی روستایی در استان فعال است.

داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز گفت: امیدواریم در سال آینده با استفاده از سیستم‌های جی نف و جی آی اس بتوانیم کدپستی‌های جدید را نصب کنیم.

برچسب ها: پست لرستان ، کدپستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.