نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

فاطمه زهرا (س) اسوه کامل و درس آموز برای تمامی بشریت است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فاطمه زهرا (س) اسوه کامل و درس آموز برای تمامی انسان‌ها است و زندگی ایشان در قالب پنج قسمت تقسیم می‌شود.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع مدیران و کارکنان گروه پژوهش و توسعه ناجی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت فاطمه زهرا (س) و نگاهی به دوران زندگی این بانوی بزرگ اسلام در مکه و مدینه، اظهار داشت: تمامی دوران زندگی این بانوی بزرگ سراسر درس زندگی برای بشریت است.

وی ادامه داد: در بخش اول زندگی این بانوی بزرگ، تا پنج سالگی و در کنار مادر و دوره‌ای که با سختی‌های فراوان در شعب ابی طالب گذشت و بخش دوم بعد از وفات حضرت خدیجه (س) درخدمت پدر بود.

وی سه دوره مدینه را شامل مرحله قبل از ازدواج با حضرت علی (ع)، دوران ازدواج با امام علی و حیات پیامبراکرم (ص) و بعد از ارتحال پدر توصیف کرد و گفت: دوره دوم در مدینه مهمترین دوره زندگی حضرت زهرا (س) و دوره سوم غمناک‌ترین دوره زندگی آن حضرت بود و بعد از ارتحال پیامبر، ایشان دیگر آرامش نداشت و مورد بی مهری و بی توجهی اصحاب هم قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه برخی از ویژگی‌ها و اوصاف حضرت فاطمه (س) را برشمرد و با اشاره به اینکه در طول زندگی مشترک با امام علی (ع) یک درخواست ازآن حضرت نداشت، به ذکر روایتی در باره ارزش و جایگاه دانش و علم در نزد دخت پیامبر اسلام پرداخت.

وی گفت: امام امت (ره) در وصیت نامه شان از صحیفه فاطمیه به نیکی یاد می‌کرده می‌نگارند ما افتخارمی کنیم که این صحیفه فاطمیه را داریم.

نواب سپس به تاثیر تربیت حضرت فاطمه (س) بر روی فضه؛ خادمه آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا در طول عمر خویش آنقدر بر فضه تاثیر گذارد و زمینه انس با قرآن را برای او فراهم کرد که فضه بعد از شهادت آن حضرت هرکسی با او صحبت می‌کرد با استفاده از آیات قرآن جواب می‌داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مدال‌های افتخار امام علی (ع) در صحنه‌های مختلف از جمله جنگ‌های احد، خندق و خیبر را یادآور شد و گفت: بسیاری افراد بودند که آرزوی داشتن یکی از این مدال‌ها را می‌داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمودند:
از دنیای شما سه چیز را دوست دارم.
نماز و انفاق در راه خدا و زیارت پیامبرصلی الله
علیه و آله وسلم
آخرین اخبار