سوگواری رادیو و تلویزیون در شهادت بانوی دو عالم

در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) حسینیه‌ای برپا می‌شود که می‌توان از برنامه‌های آن به مداحی و سخنرانی اشاره کرد.

شبکه‌های سیما در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام برنامه‌های مختلفی از روضه خانگی و حسینیه تلویزیونی تا آیتم‌های ویژه مداحی و سخنرانی و مستند‌ها و فیلم‌های مرتبط تدارک دیده است.

شبکه یک با حسینیه ایران و روضه‌خانگی

ویژه برنامه «توحیدخانه» به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذرماه هر شب ساعت ۱۹ به صورت زنده از حرم امام رضا (ع) پخش خواهد شد. این برنامه در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در دو بخش علاوه بر ساعت ذکر شده، ساعت ۱۲:۲۰ نیز از مشهد مقدس روی آنتن خواهد رفت.

فرهیختگان علمی از جمله دکتر فائزه عظیم‌زاده اردبیلی، دکتر زهرا روح اللهی امیری، دکتر حاج عبدالباقی میهمان این برنامه خواهند بود. «توحید خانه» را سیدمحمد صفدری در گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما تهیه کرده است.

ویژه برنامه «حسینیه ایران» از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر از حسینیه امام خمینی (ره) و سخنرانی مذهبی با حضور مداحان اهل‌بیت ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد. همچنین این برنامه تلویزیونی روز یکشنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر با تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام به صورت زنده از پخش شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

ویژه برنامه «رخ مادر» از پنجشنبه ۲۳ آذرماه تا چهارشنبه ۲۹ آذر بعد از اذان مغرب از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه که راوی قصه‌های مادران شهیدان است به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک تولید شده است.

ویژه برنامه «روضه خانگی» از شهر کاشان و منزل مادر شهیدان با نام بار فروش که تنها خانواده چهار شهید کاشان هستند، یکشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۲۰ پخش خواهد شد. «روضه خانگی» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با مداحی مداح اهل‌بیت محمد خداترس و سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده در منزل شهدای بارفروش برگزار می‌شود.

«روضه خانگی» به تهیه‌کنندگی یونس قاسمی در گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.

مداحی محمود کریمی و سخنرانی شیخ حسین انصاریان

به مناسبت ایام فاطمیه دوم برنامه‌های «سخنرانی مذهبی»، «سخنرانی استاد انصاریان»، «مضطر»، «از مامان بگو»، «علامت»، «مداحی» و «پگاه عاشقی» روانه آنتن این شبکه می‌شود.

«سخنرانی مذهبی» با سخنان حجج اسلام پناهیان، تراشیون و حاج علی‌اکبری از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۶:۱۵ صبح پخش می‌شود. سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان از حرم مطهر رضوی با موضوع مسئولیت‌پذیری حضرت زهرا (س) در جامعه خواهد بود. حجت‌الاسلام تراشیون از حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره‌ای به الگوگیری جوانان و بانوان از حضرت زهرا (س) در زندگی خانوادگی خواهد داشت و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نیز از حرم مطهر رضوی پیرامون الگوپذیری از حضرت زهرا (س) در زندگی فردی و اجتماعی مطالب جذابی را عنوان می‌کند.

در آستانه شهادت بانوی دو عالم «سخنرانی استاد انصاریان» از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۱۷:۳۰ با موضوع شخصیت حضرت زهرا (س) و خصوصیات انسان کامل در جامعه اسلامی و سیره عملی و رفتاری دخت نبی‌اکرم (ص) در طول زندگی پربارشان تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

برنامه مستند «مضطر» با نگاهی به نقاشی جدید حسن روح‌الأمین به نام مضطر که از ۱۶ تا ۱۸ آذر در هیأت رأیةالعباس چیذر با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) رونمایی شده بود، از جمعه ۲۴ تا یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۸ و ۲۳ از شبکه دو پخش می‌شود. در این برنامه حاج محمود کریمی با حسن روح‌الأمین درخصوص طراحی تابلو و حس و حال آن به گفتگو می‌نشینند و در بخشی از برنامه به سخنان حاج آقا سازگار، آیت‌الله میرباقری، ابراهیم حاتمی‌کیا، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی رجبی دوانی، سید محمود رضوی پیرامون این اثر زیبا و منحصر به فرد پرداخته می‌شود.

«از مامان بگو» با موضوع مادری، مادرانگی و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) سعی دارد روایتگر بخشی از خاطرات مهمانان برنامه باشد که توانسته‌اند با توسل به بانوی دو عالم به حاجات و نیت‌های خود دست یابند. این برنامه با اجرای زهرا شوقی از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر به صورت زنده حوالی ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

فصل ششم برنامه «علامت» در آستانه ایام حزن و اندوه شهادت بانوی دو عالم از حرم حضرت معصومه (س) با عنوان «صدای خدا!» در پنج قسمت به موضوعاتی همچون «همیشه مظلوم!»، «صدای خدا برای زن!»، «حجاب مردم سالار!»، «تقلب در انقلاب محمد (ص)!» و «جاهلیت مدرن مقابل انقلاب اسلامی!» می‌پردازد.

در این برنامه، حجت‌الاسلام قنبریان به سؤالات دانشجویان پیرامون مباحث مختلفی همچون دخترکشی در دوران جاهلیت، الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) در زمینه حضور اجتماعی و تکالیف محوله، تاریخ شفاهی حجاب بعد از انقلاب با استاندارد جامعه نبوی و... پاسخ خواهد داد. این برنامه از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود. بازپخش این برنامه روز بعد ساعات ۴:۱۰ بامداد و ۱۳:۴۵ است.

در آستانه ایام شهادت خانم فاطمه زهرا (س)، «مداحی» سوزناک با نوای حاج محمود کریمی از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰ پخش خواهد شد. همچنین طی این پنج شب در فواصل برنامه‌ها، مداحی‌های کوتاه با نوای حاج منصور ارضی، حاج محمود کریمی، سیدمجید بنی فاطمه، حاج محمدرضا طاهری، حاج مهدی سلحشور، سیدمحمود علوی، سیدرضا نریمانی و حسین طاهری پخش می‌شود.

برنامه «پگاه عاشقی» به مناسبت سالروز شهادت خانم فاطمه زهرا (س)، با اجرای رسالت بوذری میزبان عزاداران بانوی دوعالم در میدان نبوت محله نارمک خواهد بود تا به پخش و پوشش مستقیم تجمع امت بهشتی در این مراسم عزاداری بپردازد. در این برنامه که یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه پخش می‌شود، حاج محمود کریمی و سیدمحمود علوی به نوحه‌سرایی و مداحی خواهند پرداخت.

«در آستان خورشید» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)

ویژه برنامه «در آستان خورشید» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) به صورت زنده از پنجشنبه به مدت ۴ شب حوالی ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
ویژه برنامه «در آستان خورشید» به صورت زنده در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آذر حوالی ساعت ۱۹:۳۰، شنبه ۲۵ آذر حوالی ساعت ۲۱:۳۰ و یکشنبه ۲۶ آذر حوالی ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

این برنامه با اجرای آقای میثم آقابیکی و حضور راویان دفاع مقدس آقایان حاج حسین کاجی و حاج علیرضا دلبریان به صورت ارتباط زنده از اروند - یادمان شهدای والفجر ۸ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

باب‌القبله، چند اپیزود سریال و یک فیلم سینمایی

برنامه زنده «سدره» به تهیه‌کنندگی و با اجرای مهیار عبداللهی از پنج شنبه تا یکشنبه (۲۳تا ۲۶ آذرماه) هر شب از کربلای معلی و حرم مطهر امام حسین (ع) ساعت ۲۲ به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت می‌شود.

«باب‌القبله» عنوان ویژه‌برنامه زنده گروه اجتماعی شبکه تهران است که از بامداد جمعه ۲۴ آذرماه تا دوشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۲۴ روانه آنتن می‌شود. این برنامه گفتگو محور دارای بخش‌هایی همچون مداحی، کارشناس مذهبی و گفتگو با میهمان ویژه است. «جایگاه زن در خانواده» محور گفت‌وگوی این ویژه‌برنامه است که با حضور مهمانان ویژه تماشایی می‌شود.

این ویژه برنامه به تهیه‌کنندگی حسین فرزندی و با اجرای مصطفی امامی به مدت ۴ شب تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

گزارشی از مراسم فاطمیه بیت رهبری نیز از روز جمعه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۱:۳۰ روانه آنتن این شبکه می‌شود.

برنامه «قرار» شنبه ساعت ۱۹ و یکشنبه از ۱۰ صبح تا اذان ظهر روی آنتن می‌رود. این برنامه به پوشش تصویری زنده و مستقیم وداع با پیکر ۲۸۰ شهید دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) می‌پردازد که از باغ موزه دفاع مقدس با مداحی عبدالرضا هلالی از قاب شبکه تهران تماشایی می‌شود.

گفتنی است مراسم وداع با این شهدای گمنام در تمام استان‌ها به ویژه مراکز استان‌ها برگزار و طی آن ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان تشییع خواهند شد.

سینمایی «مادر مادر» به کارگردانی محسن ربیعی یکشنبه ۲۶ آذر مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حوالی ساعت ۱۳:۳۰ از قاب شبکه تهران تماشایی می‌شود. در این فیلم ثریا قاسمی، حدیث فولادوند، بهزاد رحیم‌خانی و فخرالدین صدیق شریف ایفای نقش می‌کنند.

داستان این سینمایی درباره مادری سالخورده است که فرزندانش او را رها کرده و به واسطه اخلاق تندی که پیدا کرده، هیچ پرستاری هم او را تحمل نمی‌کند تا اینکه بانویی رئوف و مهربان مراقبت از او را به عهده می‌گیرد و ....

۴ اپیزود از سریال «قصه‌های تبیان» نیز از شنبه تا دوشنبه هر شب حوالی ساعت ۲۳ پخش می‌شود و دو اپیزود این سریال نیز روز شنبه در ساعت‌های ۲۰ و ۲۳ تقدیم مخاطبان شبکه تهران می‌شود.

شبکه قرآن با حسینیه نوگلان فاطمی

«حسینیه نوگلان فاطمی» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از روز سه شنبه ۲۱ آذر تا روز دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۰ صبح برای علاقمندان پخش می‌شود.

در «حسینیه نوگلان فاطمی» چند نوجوان قصد دارند جلسه روضه سیدالشهدا (ع) که مدتی است برگزار نشده را احیاء و رونق دهند که در این مسیر چالش‌ها و اتفاقات مختلفی هر روز قبل از شروع هیئت برای آن‌ها پیش می‌آید که با درایت بزرگتر‌ها و پیرغلامان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برطرف می‌شود.

کارگردان هنری این کار نمایشی علی فرحناک، کارگردان تلویزیونی آن وحید درخشش‌فر و تهیه‌کنندگی آن برعهده حجت‌الاسلام عبدالله رضایی بوده و تصویربرداری آن در خانه تاریخی زند انجام شده است.

همچنین برنامه ۱۰ قسمتی «ام ابیها» از روز شنبه ۱۸ آذر هر شب ساعت ۱۹ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

یک ویژه برنامه زنده از حرم حضرت معصومه (س)

شبکه سلامت روز شنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر ویژه برنامه «یا شافی» را زنده از حرم حضرت معصومه (س) روی آنتن می‌برد. همچنین شنبه و یکشنبه ساعت ۱۹:۳۰ برنامه‌ای به نام «تکیه ناشنوایان» که مداحی همراه با رابط ناشنوایان هست.

همچنین چند برنامه دیگر تحت عناوین ضربان، مادر کودک، حال خوب و مثبت سلامت هم با توجه به شهادت حضرت زهرا (س) ویژه‌هایی را در دلِ برنامه‌هایشان تدارک دیده‌اند.

«چشم به راه»، «رخ مادر» و «خانه‌های نورانی»

شبکه مستند در ایام شهادت حضرت زهرا از روز شنبه تا دوشنبه ۲۵ تا ۲۷ آذرماه مجموعه مستند‌های مختلفی را تدارک دیده است. از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۹ مجموعه مستند «چشم به راه» به تهیه‌کنندگی حسین همایونفر را روی آنتن می‌برد. روایتی از چشم انتظاری مادران شهدای گمنام را پخش خواهد کرد.

همچنین شنبه ۲۵ آذر در شب شهادت حضرت زهرا (س) مستند «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمد امین نوروزی و کارگردانی جمشید ابرازی بخش داستانی رجبعلی خیاط را ساعت ۲۲ پخش می‌کنند و تکرار آن ساعت ۱۵ روز بعد روی آنتن می‌رود.

مستند دیگری که برای روز شنبه ۲۵ آذرماه تدارک دیده شده «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی است که ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۰۸:۳۰ صبح پخش خواهد شد.

چند برنامه ویژه برای ایرانیان خارج از کشور

برنامه ترکیبی «آن‌سوی داستان» به مدت ۵۵ دقیقه، با معرفی کتاب «دختری کنار شط» در این ایام پخش خواهد شد؛ در این برنامه شخصیت تنها زن سردار که با فعالیت‌های شاخص و تاثیرگذار خود در دوران دفاع مقدس به شهادت می‌رسد، بررسی خواهد شد.

ویژه برنامه «رواق» که در مناسبت‌های مختلف مذهبی پخش می‌شود؛ دیگر برنامه‌ای است که به مدت ۴۵ دقیقه، در روز یکشنبه به بررسی ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) خواهد پرداخت. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پخش در ایام فاطمیه، برنامه ترکیبی «کوچه» است که در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، درخصوص فضایل حضرت فاطمه (س) از این شبکه پخش خواهد شد.

معرفی حضرت فاطمه (س) از زبان اساتید دانشگاه و کارشناس علوم معارف اسلامی، در قالب برنامه‌ای با نام نقش والا (یاس واره) به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. همچنین مستند «عطر یاس» به مدت ۳۰ دقیقه در خصوص پیوند ورزش پهلوانی با ائمه اطهار برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده است.

«برار انسیه» به مدت ۴۵ دقیقه و «رخ مادر» به مدت ۲۰ دقیقه، دو برنامه مستندی‌اند که زندگی انسان‌های مومن و مادران شهدا را روایت خواهند کرد.

فیلم‌های سینمایی «مسافر بهشت»، «بار دیگر باران»، انیمیشن «طاهر و نویسنده» و همچنین ۳۰۰ دقیقه برنامه ترکیبی اعم از کلیپ و میان برنامه‌های مربوط به ایام فاطمیه (س) از دیگر برنامه‌ریزی‌های شبکه برای پخش در این ایام خواهد بود.

افزون بر موارد ذکر شده واحد امور مخاطبان نیز در راستای تعامل با بینندگان خارج از کشور، تعداد فراوانی میان برنامه ۵ دقیقه‌ای از تسلیت و مراسم عزاداری هموطنان خارج از کشور و همچنین گزارش‌هایی از شهروند خبرنگاران در سراسر دنیا جهت پخش ارسال خواهد کرد.

رادیو ایران در سوگ بانوی دو عالم

رادیو ایران در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برنامه «نوبت به نوبت» را پنجشنبه و جمعه ساعت ۹:۳۰ تقدیم می‌کند. «باغ ارغوان» ۲۵ و ۲۶ آذر، نوا‌ها و نغمه‌های متناسب با شهادت حضرت زهرا (س) را با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ روی آنتن می‌برد.

«خانه دوست اینجاست» در این ایام، با موضوع ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت در زندگی و با الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت زهرا (س) بعد از خبر ساعت ۱۷ پخش می‌شود. «نور وآیینه» از برنامه‌های دیگر رادیو ایران که در سوگ بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«خورشید نامه» بسته صوتی معارفی سخنرانی محور است، در خصوص فضایل حضرت زهرای مرضیه سلام الله علی‌ها که در شب شهادت ایشان ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم مخاطبان خواهد شد. «نوبت نوا» سوگواره‌ای که با مضمون روضه‌های صدیقه کبری سلام الله علی‌ها و ذکر رنج‌های ایشان، ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود. «زیر نور ماه» نیز در شب شهادت حضرت فاطمه (س) به بررسی یکی از اسماء حضرت فاطمه (س) به نام صدیقه می‌پردازد، این برنامه ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود.

فاطمیه تهران روی موج رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه «فاطمیه تهران»، «سرچشمه»، «باغ فیض»»پخش خطبه فدکیه» و... سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) را گرامی می‌دارد. این شبکه رادیویی از ۲۳ تا ۲۷ آذر ماه به مناسبت دهه دوم فاطمیه، مراسم حسینیه امام خمینی (ره) را که با حضور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) برپا می‌شود را همزمان با پخش از شبکه یک سیما روی آنتن می‌برد. برنامه «باغ فیض» از ۲۵ تا ۲۷ آذر ماه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ با بخش‌های ویژه ایام سوگواری و ویژه برنامه «فاطمیه تهران» کاری از چهار گروه برنامه ساز رادیو تهران که در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها از ساعت ۶ تا ۲۰ به نقش و جایگاه مادری حضرت زهرا (س) برای امت اسلام و تبیین سیره و سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی می‌پردازد و همچنین درباره الگوپذیری مادران ایرانی از شخصیت جهانی حضرت زهرا (س) گفتگو خواهد شد.

ویژه برنامه «سرچشمه» به مناسبت ایام شهادت از ۲۵ تا ۲۷ آذر، از ساعت ۱۹ روی آنتن رادیو تهران می‌رود، این برنامه در قالب مسابقه به احکام و دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازد. همچنین شبکه رادیویی تهران تا ۳ دی ماه، خطبه فدکیه را قبل از خبر ۱۴ پخش می‌کند.

رادیو گفتگو و «مدینه آن روزها»

رادیو گفتگو در قالب ۱۰ ویژه برنامه به شناخت سیره و سلوک عبادی، اجتماعی و سیاسی ایشان که همواره روشن کننده مسیر برای مسلمانان است، می‌پردازد.

ویژه برنامه «مدینه آن روزها» به تحلیل و بررسی سبک زندگی در مکتب فاطمی و ارتباط ایشان با مقوله ولایت می‌پردازد. مستند «سلسله موی دوست» مستندی است بر حدیث سلسله الذهب بر مبنای قول سدید که به زندگی پر برکت حضرت صدیقه کبری (س) و سجایای اخلاقی ایشان خواهد پرداخت. همچنین ویژه برنامه‌های «یاس کبود»، «آفاق»، «خورشید در غبار» و «بانوی بی نشان» با تمرکز بر موضوع عفاف و حجاب، به ویژگی‌های شخصیتی حضرت و سبک زندگی ایشان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و عبادی می‌پردازد. بررسی شبهات مربوط به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) موضوعی است که ویژه برنامه‌های «حدیث غربت» و «بهشت بی نشان» به تحلیل آن می‌پردازند. ویژه برنامه «امید مادر» به تحلیل شأن نزول آیه هل اتی، مروری بر حدیث شریف کساء و اسرار شناخت حضرت فاطمه (س) می‌پردازد. همچنین «سجاده سرخ» به شهادت حضرت زهرا (س) و مناجات‌های ایشان می‌پردازد.

رادیو صبا و سرگذشت فدک

برنامه «سرگذشت فدک» به موضوع بازپسگیری زمین فدک می‌پردازد که ۲۵ آذر ساعت ۲۲ و بازپخش آن ۱۴:۳۰ روز شهادت حضرت زهرا (س) است.

روایتی عاشقانه از زندگی حضرت زهرا در رادیو فرهنگ

گروه تاریخ و اندیشه شنبه و یکشنبه ساعت ۱۸ تا۱۹ برنامه «با من حرف بزن» روی آنتن می‌برد. در این‌برنامه به سبک زندگی فاطمی، استحکام خانواده با توجه به علاقه بین زن و شوهر و تربیت نسل فاطمی بر این اساس، کارشناسی، گزارش، پخش مراثی و شعر آیینی پرداخته می‌شود و نگاهی به صحیفه فاطمی دارد.

رادیو فرهنگ در ویژه برنامه «ساعت سوگ» ۲۵ و ۲۶ آذرماه، اشعار و مرثیه‌هایی در سوگ حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را تقدیم شنوندگان می‌کند. ویژه برنامه «پیداترین نشانی» نیز شنبه ۲۵ آذر ساعت با محوریت جایگاه زنان در سبک زندگی ایرانی_اسلامی و سهم زنان در جامعه با نگاهی به زندگی حضرت زهرا (س) پخش می‌شود. این ویژه برنامه ترکیبی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با موضوع سهم زنان از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در جامعه است که به الگوی زندگی حضرت زهرا (س) توجه دارد.

رادیو ورزش و «گود ارادت»

برنامه «مادر بهشت» در ۲۵ آذر، از ساعت ۲۰ و برنامه «گود ارادت» در ۲۶ آذر از ساعت ۱۰ به صورت ویژه به زندگی بانوی دو عالم می‌پردازد. ویژه برنامه شهادت فاطمه زهر ا (س) با عنوان «در سوگ یاس» از ساعت ۱۳:۱۰ با کارشناسی حجت الله صالحی به روی آنتن پخش برنامه‌ها می‌رود.

«بانوی آفتاب» در رادیو سلامت

ویژه برنامه «بانوی آفتاب» با هدف الگوگیری بانوان از سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا (س) و با محوریت بصیرت و آگاهی زنان جامعه امروز از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می‌شود.

این برنامه دارای بخش‌های متنوع و مختلفی از جمله "سلاله زنان"معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان محور وحدت و الگویی برای زنان مسلمان، "در برابر آیینه" آموزه‌های زندگی حضرت زهرا (س) برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و "نیلوفرانه" نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی است. همچنین مهمانان حضوری از بانوان موفق جامعه در عرصه‌های مختلف و کارشناسان امر در این برنامه حضور خواهند داشت. گفتنی است، ویژه برنامه «بانوی آفتاب»، ۲۶ آذر ماه، از ساعت ۱۰:۰۵ تا ۱۱:۳۵ تقدیم شنونده‌های رادیو سلامت می‌شود.

رادیو جوان در «خانه پدری»

«خانه پدری» به روضه خانگی می‌پردازد و هیئت‌های خانگی را معرفی می‌کند. برنامه دیگری به نام «اتفاق» به بانوان ورزشکار ایرانی می‌پردازد و با افرادی که یک اتفاق مهم در زندگی‌شان رخ داده صحبت می‌کند. این ویژه برنامه پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱ صبح پخش می‌شود.

برنامه «دخت ایران» به زنان موفق ایرانی می‌پردازد و زنان پرتلاش و موفقی که از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الهام گرفته‌اند، را به تصویر می‌کشد. این برنامه پنجشنبه و جمعه، ساعت ۲۰ شنیده می‌شود. همچنین، ویژه برنامه «خط سوم» به بحث حجاب و عفاف می‌پردازد؛ و در نهایت ویژه برنامه «سوگنامه» مداحی‌های فاخر درباره حضرت فاطمه (س) را پخش می‌کند.

رادیو نمایش و «روشنا»

ویژه برنامه «روشنا» ام ابی‌ها ۲۵ و ۲۶ آذر ساعت ۷:۳۰ دقیقه و ویژه برنامه «تکیه» ام ابی‌ها ۲۵ آذر، ساعت ۱۸:۱۵ شنیده می‌شود.

رادیو اقتصاد و «نو آوران»

«نوآوران» در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به صورت مستند یکی از مشاغل تولید حوزه آیینی و مذهبی مانند تولیدی شال‌ها و کتیبه‌های مرتبط و تولید چادر را معرفی می‌کند. این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو معارف و «شهیده ولایت»

«شهیده ولایت» برنامه زنده رادیو معارف که از ۲۴ تا ۲۸ آذر ماه، ساعت ۲۰:۱۵ و «یاس یاسین» نیز از ۲۵ تا ۲۷ آذرساعت ۹ تا ۱۱ صبح شنیده می‌شود. برنامه تولیدی «من فاطمه ام» نیز هر روز ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

خطبه حضرت زهرا (س) در ایرانصدا

پایگاه سخنرانی ایران صدا به مناسبت ایام فاطمیه خطبه حضرت زهرا (س) با زنان انصار و آثار سقیفه باقیست با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی، ابعاد زندگی حضرت زهرا (س)؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شخصیت حضرت فاطمه (س) آیت الله حسین انصاریان، الگوی فاطمی؛ حجت الاسلام مسعود عالی، بررسی آموزه‌های تفسیری خطبه فدکیه؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، خدمات حضرت زهرا س به جامعه بشری؛ حجت الاسلام علی نظری منفرد، مبارزه و امیدآفرینی در زندگی حضرت زهرا؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، فریاد‌های فاطمیه بر سر جامعه دینی؛ حجت الاسلام علی رضا پناهیان را بارگذاری کرده است.

پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی این شبکه رادیویی هم جدیدترین مداحی‌های مربوط به ایام فاطمیه را بارگذاری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
هرچقد. میخواید عزاداری و گریه کند
نامحدود مجازه
ولی شادی ممنوعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
شهادت را نگید خیلی از علمای شیعه هم شهادت را قبول ندارند. تحریف بدعت شده کار شیعه جماعت همین زیاده‌روی ها کردین همین من درآوردی ها باعث شده که مردم در شهر شیراز اینهمه خیمه و موکب زدین اصلا اهمیت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
جانم به قربان حضرت فاطمه (س)
آخرین اخبار