تشکیل اتاق داوری بین المللی درآذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برای رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های تجاری و بین المللی با حضور وکلای ایران و عراق اتاق داوری بین المللی تشکیل می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در  جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری استان و شورای عالی وکلای قوه قضائیه که به میزبانی مرکز وکلای قوه قضائیه استان در ارومیه برگزار شد  از تشکیل اتاق داوری بین المللی با حضور وکلای ایران و عراق برای رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های تجاری و بین المللی خبرداد.

ناصر عتباتی افزود: آذربایجان غربی، استانی مرزی با ۶ گمرک، ظرفیت‌های بسیار بالایی در امر تجارت دارد و به تبع آن دعاوی و پرونده‌هایی با موضوعات بین المللی در آن تشکیل می‌شود که نیاز است با استفاده از اساتید مجرب و دوره‌های آموزشی بار علمی قضات و وکلایی که با این پرونده‌ها سروکار دارند تقویت شود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی اولین قدم را در این مورد برداشته است و در نشستی که مسئولین استان با استانداران اقلیم کردستان عراق داشتند مقرر شده است که اتاق داوری بین المللی با حضور وکلای دو کشور تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تقویت تعاملات و ارتباطات علمی دو مجموعه و تقویت مبانی علمی و تخصصی سازی وکالت و ارتباط وکلای تخصصی با شعب تخصصی را  به عنوان رئیس شورای قضایی از وکلای استان مطالبه کرد و گفت: هر چه قدر مبانی علمی دو مجموعه تقویت شود خروجی کار در قالب احکام و آراء محکم، متقن و مستدل خود را نشان می‌دهد.

یک سوم پرونده‌های قضایی استان به موضوع مالکیت‌ ارتباط دارد

رئیس شورای قضایی استان در ادامه از جامعه وکلاء و مرکز خواست به فرهنگ سازی تثبیت مالکیت‌ها کمک کنند چرا که یک سوم پرونده‌های مطروحه در دستگاه قضایی مستقیم و غیرمستقیم به موضوع مالکیت‌ها مربوط می‌باشند.

عتباتی در پایان از تلاش‌های جامعه وکلاء و وکلای مصلح در امر صلح و سازش تقدیرکرد وگفت:انتظار است این روند همچنان ادامه یابد و جامعه وکلاء دست دستگاه قضایی را بگیرند، خاصه در سازش پرونده‌های با موضوع خانواده تلاش کنند.

دکتر میر محمد صادقی استاد حقوق جزاء و رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه نیز در این نشست گفت: اقداماتی که در دستگاه قضایی استان برای ارتقاء جایگاه وکالت انجام می‌شود نشان می‌دهد که مجموعه مدیریتی دادگستری استان با موضوع وکالت و وکیل و نقشی که در احقاق حق می‌توانند داشته باشند آشنا هستند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست گفت: حضور وکیل در فرایند‌های رسیدگی تضمین کننده حقوق شهروندی، هم برای بزه دیده و هم برای افرادی که در مقام متهم قرار دارند است.

در ادامه نشست اعضای شورای معاونین و شورای عالی وکلای قوه قضائیه مطالبی را با توجه به موضوع این نشست بیان و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر در خصوص دستورات جلسه مصوباتی به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.