فرماندار مشهد:

مشهد در سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و آب با بحران مواجه است

فرماندار مشهد گفت: وضعیت سرانه چهار شاخص آموزشی، بهداشتی، ورزشی و آب کلانشهر مشهد پائین‌تر از متوسط سرانه کشور بوده و با بحران مواجه است .

محسن داوری روز پنجشنبه در نشست با اعضای مرکزی خانه احزاب خراسان رضوی گفت: از نظر بسیاری از مردم کشور و استان، مشهد به عنوان یک کلانشهر برخوردار شناخته می‌شود، این در حالی است که این شهر در ۲۲ شاخص رفاهی، عمرانی و زیرساختی در جایگاهی پایین‌تر از متوسط استان قرار دارد.

وی گفت: به طور مثال، سرانه فضای آموزشی که استاندارد جهانی آن ۸ متر مربع است، در کشور ۵.۵ مترمربع، در استان ۴.۵ مترمربع و در حاشیه شهر مشهد ۱.۲ مترمربع است.

فرماندار مشهد اضافه کرد: کمبود ۲ هزار کلاس درس در این شهرستان مشکلی جدی ایجاد کرده و این‌ها چالش‌های حقیقی امروز مشهد است، بر همین اساس، هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان افتتاح می‌شود.

خانه احزاب پای کار رفع مشکلات بیایند

داوری در خصوص رفع مشکلات در مشهد نیز گفت: از خانه احزاب می‌خواهیم تا در جلسات شورای اداری شهرستان، یک نماینده ثابت معرفی کنند تا در رسیدگی به چالش‌های موجود با مدیران استان هم فکری کنند.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از کارگاه‌ها و کارخانه‌هاس تعطیل شهرستان اکنون فعال شده و برنامه ثابت هفتگی این است که یک روز در هفته سراغ واحد‌های مختلف تولیدی می‌رویم و با حضور مسئولان، در محل به مشکلاتشان رسیدگی می‌کنیم.

فرماندار مشهد اظهار کرد: کلی گویی کاری ساده است، جلسات هم فکری و هم اندیشی زیادی برگزار کرده ایم، اما حاصل همه آن‌ها این است که آب در مشهد کم است، مرغ گران است و کشف رود گرفتار آسیب‌های زیست محیطی است، فرمانداری آمادگی دارد با هماهنگی خانه احزاب، ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را برای رفع مسائل و مباحثی که احزاب مطرح می‌کنند، پای کار بیاورد.

تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات مشهد مطابق قانون بوده است

وی در خصوص تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات در مشهد نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه نظر احزاب این بود که نیمی از هیات‌های اجرایی از میان اعضای خانه احزاب انتخاب شوند، در مقام رسیدگی در این زمینه به قانون مراجعه شد و نص صریح قانون این است که حداکثر ۴۸ ساعت پس از صدور دستور تشکیل هیات‌های اجرایی، در مجموع ۳۰ نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی که صلاحیت‌های مندرج در این قانون را دارند، پس از تأیید صلاحیت به هیات‌های اجرایی معرفی شوند.

داوری ادامه داد: شرایط نیز مشتمل بر اعتقاد به اسلام، التزام به احکام اسلامی و قانون اساسی، عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی و سابقه محکومیت کیفری مؤثر از جمله جرایم انتخاباتی است.

وی گفت: با این ویژگی‌ها در مجموع ۲۵۰ نفر شناسایی که از بین آنان ۳۰ نفر انتخاب و به تایید هیات نظارت رسیدند که این افراد کاملا شرایط قانونی را داشتند.

جریان فاضلاب ورودی به کشف رود تا پایان سال ۱۴۰۳ قطع خواهد شد

فرماندار مشهد همچنین در خصوص حل معضل کشف رود نیز گفت: یکی از جلساتی که به صورت ثابت و مستمر برگزار می‌شود و ماهیت عملیاتی دارد، جلسه کارشناسی با محوریت کشف رود است.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، فاضلاب پیش از ورود به رودخانه باید تصفیه شود که با پیگیری‌های مستمر، تصفیه ‎خانه چرمشهر که عملیات عمرانی آن از سال‌ها قبل آغاز شده تا دی‎ماه امسال تکمیل می‌شود، به موازات این، تصفیه خانه طبرسی هم در دستورکار است تا بر اساس برنامه ریزی تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: راهبرد اصلی این است که تا پایان سال آینده، جریان فاضلاب ورودی به کشف رود به طور کامل متوقف شود، علاوه بر این، با تلمبه‌های غیرقانونی هم به صورت جدی و سختگیرانه برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.