گشایش رویداد ملی تجسمی شهیدالقدس در کرمان

رویداد ملی تجسمی شهید القدس امروز با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان گشایش یافت.

رویداد ملی تجسمی شهیدالقدس از سری برنامه‌های روایت حبیب به مدت سه روز با حضور ۱۲۰ هنرمند در بخش‌های گرافیک و تولید پوستر، تصویرسازی و طراحی کتیبه و پرچم اجرا می‌شود.

رییس حوزه هنری استان کرمان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: امسال شروع برنامه روایت حبیب ویژه سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رویداد شهیدالقدس رقم می‌خورد و تعداد ۱۲۰ نفر از هنرمندان از ۲۹ آذرماه تا اول دی به تولید آثار خود در سه قالب گرافیک و تولید پوستر، تصویرسازی و طراحی کتیبه و پرچم می‌پردازند.

مجتبی اسدی افزود: موضوع این رویداد تجسمی پیرامون ارتباط شهید سلیمانی با محور مقاومت به ویژه اتفاقات اخیر در نوار غزه است.

وی اظهار داشت: امیدواریم آثار این رویداد را در ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید سردار سلیمانی رونمایی کنیم، اما آثار قطعا در فضای مجاز پخش خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه آثار توسط پنج نفر از اساتید هنر‌های تجسمی داوری خواهند شد خاطرنشان کرد: آثار در دهه اول دی‌ماه داوری می‌شوند و البته بحث رقابت به معنای جدی در این رویداد مطرح نیست، بلکه اصل رویداد بر حضور هنرمندان کشور در پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: هر هنرمند بسته به ظرفیت خود می‌توانند به تولید اثر بپردازند، اما پیش بینی می‌کنیم حدود ۶۰ اثر خوب و قابل اعتنا تولید شود.

اسدی ادامه داد: تعداد ۱۲۰ هنرمند ۱۰ استان کشور، شامل استان‌های اصفهان، قم، زنجان، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در این رویداد شرکت کرده اند.

بی توجهی به هنر‌های تجسمی جبران می‌شود

مسئول مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور نیز گفت: هنر تجسمی تنها هنری است که در تمام ادوار تاریخ‌سازی کرده و هنری پیش‌رو و یک زبان بین‌المللی محسوب می‌شود.

محمد زرویی افزود: در چند سال گذشته شاید توجه کمتری به حوزه هنر تجسمی شده و در حوزه هنری تلاش داریم با برگزاری کارگاه‌ها و رویداد‌ها این بی‌توجهی‌ها جبران شود.

وی تاکید کرد: آغوش حوزه هنری و مرکز هنر‌های تجسمی برای هنرمندانی که برای فرهنگ و مردم تلاش می‌کنند باز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.