مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهارت آموزی نیاز روز سیستان و بلوچستان است زیرا این مساله می‌تواند توسعه اشتغال را در این استان به همراه داشته باشد.

 محمود کریمی بیرانوند  در جمع مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت متبوع در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اشتغال تنها شعار دولت سیزدهم نیست، بلکه ضرورت حاکمیت و مطالبه اصلی مردم است.

وی افزود: همه در بهبود وضعیت اشتغال کشور نقش دارند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان هماهنگ کننده و به نوعی نخ تسبیح عمل می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان را یکی از عوامل اصلی رونق اشتغال در این منطقه برشمرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های بالقوه این خطه می‌توان فضای بازار کار استان را تغییر داد.

وی گفت: فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های انگیزشی برای اقشار مختلف و جویای کار، به ترویج فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان کمک کند و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارتخانه در استان نیز در این راه، یاری‌رسان فنی و حرفه ای باشند.

کریمی بیرانوند به رکورد شکنی نرخ بیکاری کشور در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و افزود: برای اولین بار نرخ بیکاری به کانال هفت درصد رسیده است که اتفاق مهم و بی نظیری به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با دستور صریح رییس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه جستجوی شغل برای ارتباط بی واسطه و بدون هزینه کارجویان و کارفرمایان راه اندازی شده است و باید این سامانه در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش معرفی شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در چند ماه گذشته حدود ۲۱۵ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.