امام جمعه زاهدان:

فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان آسیب دیده است

آیت الله محامی گفت: با وجود اینکه تسهیلات و پروژه‌های خود اشتغالی خوبی برای استان در نظر گرفته شده اما از سوی جوانان از این موضوع استقبال خوبی صورت نگرفته این امر نشان می‌دهد فرهنگ کار در استان ما آسیب دیده است.

 آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  در نشست با اقشار مختلف مردم شهر چگردک مرکز بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان اظهار کرد: مردم شیعه و سنی منطقه ولایتمدار، علاقه‌مند و همراه و همپا با انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: در سفرهای شهرستانی به دنبال ارتباط بیشتر با مردم و آشنایی با مشکلات و مطالبات آن‌ها هستیم تا در جلسات با مسوولان استان و مرکز کشور پیگیر مطالبات آن‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به گفته ساکنان منطقه وضعیت فعلی شهرستان دلگان و بخش جلگه چاه هاشم با قبل از انقلاب قابل‌ مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه بخش جلگه چاه هاشم دارای ظرفیت‌های فراوانی است تصریح کرد: این منطقه قطب کشاورزی به شمار می‌رود و محصولات مختص خود را دارد به همین دلیل می‌توان گفت در این منطقه زمینه‌های کار زیادی وجود دارد.

آیت الله محامی ادامه داد: با وجود این حجم از ظرفیت‌ بی نظیری که در این منطقه وجود دارد مردم و جوان‌ترها نباید از مشکل اشتغال و بیکاری گلایه مند باشند، البته باید توجه داشته باشیم کار تنها استخدام در دستگاه‌های دولتی نیست.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تسهیلات و پروژه‌های خود اشتغالی خوبی برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده اما از سوی جوانان از این موضوع استقبال خوبی صورت نگرفته این امر نشان می‌دهد فرهنگ کار در استان ما آسیب دیده است.

امام جمعه زاهدان به آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در منطقه دلگان و جلگه چاه هاشم اشاره کرد و افزود: به اعتقاد بنده ریشه بسیاری از مشکلات جنبه فرهنگی دارد.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد:حل اختلافات و درگیری‌های طایفه ای که از این منطقه مخابره می‌شود در دست مردم همین منطقه است، این فرهنگ یک شبه تغییر نخواهد کرد و باید همه تلاش کنند تا در طول سال‌ها این فرهنگ اصلاح شود.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: بزرگان طوایف، علما، معتمدان و مسوولان باید در این جهت تلاش کنند تا مردم ارزش‌های اسلامی را دنبال و تعصبات قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارند.

وی گفت: دانش آموزان و نسل جوان آینده سازان این مرز و بوم خواهند بود و اگر بخواهیم محل زندگی ما آباد شود از این رو ابتدا باید روی خودمان کار کنیم.
آیت‌الله محامی گفت: نسل جوان باید به دنبال تربیت و افزایش دانش و بینش خود باشند چون راه رشد برای همه باز است و صرفا به تلاش‌ خود فرد بستگی دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار