۲۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در ساوه خلع ید شد

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: امسال با تلاش یگان حفاظت و همکاری دستگاه قضایی، ۲۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در این شهرستان آزاد شد و به بیت المال بازگشت.

حمزه فضلی رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: ۱۷ هزار متر مربع از اراضی آزاد شده از دست متصرفان در این شهرستان به صورت حقوقی و پس از طی روند قانونی و سه هزار متر مربع نیز به صورت کیفری و با صدور دستور آنی دادستانی رفع تصرف شده است.

وی، ارزش ریالی اراضی خلع ید شده این شهرستان در سال جاری را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با تشدید روند حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در محدوده چهار شهر شهرستان ساوه، ۷۱ هزار متر مربع شامل ۵۳ هزار مترمربع به صورت حقوقی و ۱۷ هزار مترمربع نیز به صورت کیفری از دست متصرفان آزادسازی شد.

فضلی یادآور شد: هم‌اکنون نیز ۳۱ پرونده در حال پیگیری برای خلع ید متصرفان در این اداره وجود دارد که با اتمام آن حدود هشت هزار متر مربع دیگر نیز از دست متصرفان خارج می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه اضافه کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره‌گیری سامانه ۱۵۶۵ گزارش‌های خود را در زمینه تصرفات اراضی دولتی برای رسیدگی اعلام کنند.

ساوه از شهرستان‌های استان مرکزی است که با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین و از لحاظ وسعت با چهار هزار و ۷۴۸ کیلومتر مربع اولین شهرستان استان مرکزی است.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ و این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک‌هزارو ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.