مرگ ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان خبر داد.

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۱۳ نفر از ابتدای امسال تا پایان آبان بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشت.

او افزود: دراین هشت ماه امسال از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۷۹ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

عباسی گفت:در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۲، ساری با ۱۷ و آمل با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

او افزود:بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۱۸ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۶۷ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، گفت: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۳ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با چهار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

عضو شورای قضایی استان افزود: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
واقعا که این کا رو انجام داد باید به دسته پایین تر بیاد
آخرین اخبار