عضویت ۵۸ درصد بهره برداران آذربایجان غربی در نظام صنفی کار‌های کشاورزی

مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی گفت: ۵۸ درصد بهره برداران استان عضو نظام صنفی کار‌های کشاورزی در سطح استان هستند.

مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی در ششمین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان گفت: از ۲۰۰ هزار و ۵۰۲ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی ۵۸ درصد به تعداد ۱۱۴ هزار و ۵۳۵ نفر عضو نظام صنفی کار‌های کشاورزی در سطح استان هستند. 

میر جمال ساداتی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در راستای استقرار ساختار جدید نظام صنفی کار‌های کشاورزی در مدیریت تعاون روستائی استان و شبکه‌های تحت پوشش، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲، پروانه فعالیت‌های نظام صنفی تبدیل به پروانه کسب کشاورزی شده و از طریق سامانه سبک صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۳ هزار و ۵۳۳ فقره پروانه کسب یا فعالیت کشاورزی در نظام صنفی در سطح استان تاکنون صادر شده است و پروانه فعالیت ۳ هزار و ۵۴۵ فقره نیز تمدید شده است.

مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل ۳۵ اتحادیه صنفی در ۱۵ شهرستان استان، گفت: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی با شکل گیری اتحادیه‌های صنفی کشاورزی با برگزاری اجلاس برابر دستورالعمل مربوطه در ۵ شهرستان و ثبت قانونی اتحادیه‌های صنفی کشاورزی در دو شهرستان و اتاق اصناف کشاورزی در دو شهرستان در حال انجام است.

اتاق اصناف؛ بازوی توانمند بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اتاق اصناف می‌تواند به عنوان بازوی توانمند بخش کشاورزی، در امر تنطیم بازار و رونق صادرات محصولات کشاورزی تاثیر گذار باشد.

خسرو شهبازی افزود: با همکاری تنگانگ بین مجموعه جهاد کشاورزی و بخش خصوصی شاهد پایداری در تولید و مدیریت بازار خواهیم بود و اصناف بازوی توانمند حذف واسطه‌گری از بازار هستند.

شهبازی با بیان اینکه، هرچه اصناف تقویت شوند، بخش کشاورزی ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: همکاری‌های تنگاتنگ و رضایت بخشی بین بخش خصوصی با جهاد کشاورزی در سطح استان وجود دارد که امیدواریم این همکاری‌ها در مسیر تأمین تا توزیع کالا بیشتر از پیش افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: نظام صنفی در کنار بخش دولتی برای رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

در ادامه جلسه مسائل و مشکلات نظام صنفی در خصوص تحویل و تحول اتحادیه‌های صنفی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی و سایر موارد در حدود وظایف کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.