تولید ۲۷۰۰ تن کود فن آورانه در آذربایجان غربی

یک شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی سالانه ۲۷۰۰ تن انواع کود فن آورانه تولید می‌کند.

حسین احمدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۱ در شهرستان ارومیه شروع به فعالیت کرده است، گفت: این شرکت دانش بنیان به همت جوانان این منطقه و با اتکا به علوم نوین، انواع کود‌های ماکرو، میکرو کود‌های آلی و کود‌های ارگانیک تولید می کند و با تولید کود s.k نوتیاز که ترکیبی از گوگرد و پتاسیم است در سال ۱۳۹۹ جز شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد.

وی افزود: این کود گستره وسیعی از آفات را کنترل می کند تامین پتاس و گوگرد همزمان در گیاه بالاترین درصد تولید می شود میزان اسیدی یا قلیایی بودن، خاک‌های آهکی را پایین می‌آورد، جذب عناصر را بیشتر می کند خاصیت قارچ کشی و ضد عفونی کننده دارد و دور کننده آفات و حشرات است.

رسول احمدی برادر دیگر حسین که مدیریت تولید این شرکت دانش بنیان را بر عهده دارد می گوید: ۸۳ نوع ترکیبات متفاوت تولید می کنیم که در قالب ۲۰ فرمولاسیون انحصاری در این شرکت تولید می شود.

وی ظرفیت تولید سالانه این شرکت دانش بنیان را  دو هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی  این واحد تولیدی، تولید کود‌های مایع است.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان گفت: گوگرد مایع غنی شده برای نخستین بار در این شرکت تولید می‌شود که درصد بالایی از پتاسیم و گوگرد دارد و به چندروش محلول پاشی و غرق آبی استفاده می‌شود که هزینه‌های کشاورزی را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

احمدی گفت: این کود سم؛ که علاوه بر تقویت گیاه آن را در برابر بسیاری از آفات و بیماری‌ها و حشرات. محافظت می‌کند و همچنین به عنوان ضد عفونی کننده خاک عمل کرده و میزان اسیدی یا قلیایی بودن خاک را تنظیم می‌کند؛ و می‌تواند تا حدود زیادی مصرف سموم را کاهش دهد و جز محصولات دانش بنیان ما حساب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.