معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

عدم توجه به جلو در رانندگی، عامل اصلی تصادفات است

سرهنگ کشیر، با اشاره به عدم توجه رانندگان به جلو، عامل ۵۰ درصد از تصادفات شهر تهران است، گفت: محو شدن از رانندگی یکی از مخاطرات صحبت با تلفن همراه است.

سرهنگ "فیروز کشیر" در خصوص ممنوعیت صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی، گفت: ۵۰ درصد علت تامه تصادفات ۸ ماهه سال جاری در تهران به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بازمیگردد.

وی افزود: راننده سر در تلفن همراه خود در حین رانندگی دارد و هیچ توجهی به جلو ورانندگی نداشته و همین امر موجب بروز تصادفات شدید می‌گردد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: استفاده از هندزفری بیسم و باسیم، گوشی تلفن همراه چه بر روی بلندگو باشد و یا نباشد، ایر پاد و امثال آن مصداق استفاده از تلفن همراه می‌باشد و هیچ فرقی با آن نداشته و تخلف محسوب می‌گردد.

سرهنگ کشیر افزود: برخی از رانندگان پا را فراتر گذاشته و بی توجه به قوانین وقتی تلفن همراه خود را حین رانندگی در دست دارند داخل فضای مجازی شده و حتی پیامک ارسال می‌کنند و این موارد باعث پرت شدن ذهن راننده از رانندگی می‌گردد.

وی گفت: تلفن همراه جای پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها را در خانواده گرفته است و در شب یلدا هم آن نقشی که بزرگتر‌ها برای نقل داستان و خاطرات و خواندن اشعار را از دست داده و تلفن همراه جای آنرا گرفته است و از طریق تلفن چه به صورت تصویری و صوتی به یکدیگر تبریک می‌گویند و باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی افزود: عدم توجه به جلو نیز در رانندگی عامل اصلی تصادفات می‌باشد که بیشتر آن به تلفن همراه بازمی گردد. صحبت با تلفن همراه باعث می‌شود که حواس راننده از رانندگی پرت و مغز آن فرمانی که باید به اندام‌های مختلف حرکتی بدن جهت کنترل خودرو را بدهد را نداده و باعث بروز تصادف می‌گردد.

سرهنگ کشیر گفت: راننده با صحبت با تلفن همراه کلا از رانندگی محو می‌گردد وباعث تصادفات جبران ناپذیر در رانندگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سلام من گواهینامه ثبت نام کردم 1401 هنوز خبری نداری من چه کار کنیم
آخرین اخبار