آغاز ششمین رویداد کارآفرینی نیشتمان به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری پارک علم و فناوری

ششمین رویداد کارآفرینی نیشتمان به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه روز سه‌شنبه آغاز شد و ۶ تیم شرکت‌کننده از طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار خود دفاع کردند.

مسلم حدیدی رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ابتدای رویداد با بیان اینکه ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی است، گفت : رویداد نیشتمان را در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با کارآفرینی تعریف کردیم چرا که معتقدیم امروز بسیاری از مشاغل سنتی جایگاهی در جامعه ندارند.

مسلم حدیدی با تاکید بر اینکه مشاغل امروزی و حتی بسیاری از مشاغل آینده وابسته به فناوری‌های نوین است، اظهار کرد: جوانان و دانشجویان باید بدانند که شغل‌های کارمندی و پشت میزنشینی از بسیاری جهات خوشایند نیست و این در حالی است که بسیاری از شغل‌های آینده مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین ارتباطی است که دانشجویان باید با این فضا آشنا شوند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در کلاس‌های درسی کارآفرینی با برنامه ریزی‌های مختلف و متنوع به دنبال عملیاتی و کاربردی کردن آموزش دروس است تا دانشجویان بتوانند در نهایت مدل‌های کسب و کار مد نظر خودشان را مطرح و ما هم در ساختار‌های موجود از طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اینکه در رویداد نیشتمان دانشجویان می‌توانند فرهنگ بومی و محلی کرمانشاه را مدنظر قرار دهند و زیرساخت‌های فناورانه لازم را ایجاد کنند، گفت: در اردیبهشت سال آینده رویداد ملی نیشتمان را با دریافت ایده‌های کسب و کار از کل کشور برگزار می‌کنیم تا با حضور فعال دانشجویان و رویکرد‌های خاص آنها، فرهنگ کسب و کار را در جامعه گسترش دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.