استان کرمانشاه مرکز درمان ناباروری خواهد شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با راه اندازی دو مرکز درمان ناباروری، استان کرمانشاه به عنوان مرکز درمان ناباروری تبدیل خواهد شد.

پرویز صوفیوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصین درمان ناباروری کرمانشاه که به همت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد گفت : امیدواریم با راه اندازی دو مرکز درمان ناباروری دیگر، کرمانشاه به قطب درمان ناباروری غرب کشور تبدیل شود.

پرویز صوفیوند با اشاره به سابقه ۱۰ ساله فعالیت‌های مرتبط با درمان ناباروری در کرمانشاه، اظهارکرد: مرکز درمان ناباروری بیمارستان معتضدی کرمانشاه از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و در حال حاضر سالیانه حدود ۱۲۰۰ زوج نابارور به این مرکز مراجعه می‌کنند. 

وی افزود: از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون بیش از ۱۵ هزار نوزاد در آن متولد شده‌اند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بنیانگذار درمان ناباروری در کشور، جهاد دانشگاهی است که در کرمانشاه هم یک مرکز درمان ناباوری دارد که طی هفت سال فعالیت خود بیش از هزار نوزاد در این مرکز متولد شده‌اند.

به گفته این مسئول، تا پایان امسال دو مرکز درمان ناباروری غیردولتی دیگر در کرمانشاه راه اندازی خواهد شد که می‌تواند کرمانشاه را به قطب درمان ناباروری در غرب کشور تبدیل کند. 

صوفیوند به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و افزایش میزان ناباروری اشاره کرد و گفت: اقدام زوجین نابارور به درمان هر چه در سنین پایین‌تری صورت گیرد، درصد موفقیت درمان بیشتر خواهد بود .

جلیلی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اینکه مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۹۰ در این مرکز راه اندازی شد گفت: زوجین نابارور می‌توانند برای مشاوره به بیمارستان معتضدی یا مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه مراجعه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.