غربالگری بیش از ۴۵۷ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه

با اجرای پویش ملی سلامت تاکنون بیش از ۴۵۷ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه از نظر دیابت و فشار خون بالا غربالگری شده اند.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غربالگری ۴۵۷ کرمانشاهی در طرح سنجش دیابت و فشارخون خبر داد.

ابراهیم شکیبا اظهار کرد: از ۲۰ آبان ماه سال جاری پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: بیش از ۴۵۷ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه از نظر ابتلاء به دیابت و فشارخون بالا غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این طرح تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد و طی این مدت تمام افراد بالای ۱۸ سال و بانوان باردار در هر رده سنی از نظر ابتلاء به بیماری دیابت و فشارخون بالا غربالگری خواهند شد.

شکیبا بیان کرد: در صورت ابتلاء به این بیماری‌ها اطلاعات ایشان در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت می‌گردد.

وی ادامه داد: پس از ثبت اطلاعات بیماران هر ماه توسط بهورز یا مراقب سلامت و هر سه ماه یکبار توسط پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراقبت و ویزیت می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این ۲ بیماری در اغلب موارد بخصوص در سنین پایین بدون علامت و خطر آفرین است و در صورت تشخیص زود هنگام و درمان به موقع از مرگ بسیاری از افراد در سنین جوانی و میانسالی پیشگیری خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار