برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد ملی نیشتمان

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد ملی نیشتمان در اردیبهشت سال آینده خبر داد.

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ششمین رویداد کارآفرینی نیشتمان که به همت موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی و با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد، برگزاری رویداد کارآفرینی نیشتمان را گامی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی عنوان کرد و گفت : کارآفرینی نیاز امروز جامعه ما است و در تلاش هستیم این حوزه موثر در اشتغالزایی کشور را به دانشجویان بشناسانیم.

وی افزود: حقیقت امروز این است که مشاغل سنتی جایگاه خود را از دست داده اند و برخی از آن‌ها طی سالیان گذشته عملا ازبین رفته اند و دنیا در حال حرکت به سمت مشاغل نو و جدید مبتنی بر فناوری‌های نوین است، مشاغلی که عمدتا توسط کارآفرینان خلق و ا یجاد می‌شوند.

حدیدی گفت: اگر فردی بخواهد روی پای خود بایستد و تصمیم گیرنده زندگی خود باشد، باید کارآفرین شود، در غیراین صورت مجبور به فعالیت در مشاغلی می‌شود که دیگران برای او تصمیم گیرنده هستند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های کارآفرینی در دانشگاه‌های مختلف گفت: این درس، سرفصل‌های مشخص دارد و عمدتا بصورت تئوری ارائه می‌شود، اما ما در جهاد دانشگاهی برای آموزش و آشنایی هرچه بهتر دانشجویان با این حوزه، تلاش کرده ایم کار کاربردی با رویکرد عملیاتی را در درس کارآفرینی به دانشجویان ارائه دهیم.

وی افزود: این رویه از چند سال پیش در موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اجرایی شده و دانش آموزان در درس کارآفرینی ضمن آشنایی با مفاهیم کار آفرینی، با کارآفرینان از نزدیک آشنا شده و از تجربیات آن‌ها بهره مند می‌شوند و در نهایت در این دوره‌ها مدل کسب و کار بومی ارائه می‌شود.

حدیدی با بیان اینکه نیشتمان واژه کردی به معنی "سرزمین" است، گفت: یک معنای عام آن هم به معنای "دورهمی" است و انتخاب این نام یعنی آنقدر فرهنگ غنی داریم که بخواهیم خودمان در سرزمینمان مدل ایده را تبدیل به کسب و کار کرده و زمینه پیشرفت سرزمینمان را فراهم کنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری رویداد ملی نیشتمان گفت: در تلاش هستیم تا رویداد نیشتمان را با هکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان به صورت ملی برگزار کنیم.

وی از برگزاری این رویداد ملی در اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: برگزاری این رویداد در سطح ملی فرصتی خواهد بود تا صاحبان ایده در سراسر کشور بتوانند ایده‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارائه کنند و قطعا برگزاری این رویداد اتفاقات خوبی را برای کشور رقم خواهد زد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.