آیین ملی چوگان در بم برگزار می‌شود

رویداد آیین ملی چوگان ایران طی روز‌های ۷ و ۸ دی جاری در ارگ جدید بم برگزار می‌شود.

رضا شاه‌محمدی دبیر رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم در جمع خبرنگاران گفت: چهار تیم برتر کشور از استان‌های تهران، اصفهان و کرمان در آیین ملی چوگان ایران در محل ارگ جدید بم شرکت می‌کنند. 

وی افزود: در آیین افتتاحیه نخستین رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم سخنرانی‌هایی با موضوع ثبت جهانی چوگان، پیشینیه شهر بم و جایگاه چوگان در شاهنامه انجام می‌شود.

دبیر هیئت چوگان استان کرمان از شاهنامه‌خوانی، اجرای موسیقی و نقالی در رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم خبر داد و تصریح کرد: استانداری کرمان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری و شهرداری بم و مدیران ارگ قدیم بم برای برگزاری این رویداد همکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه چوگان، نخستین بازی گروهی‌ست که از سوی بشریت اختراع شده است و ما افتخار می‌کنیم این بازی از سوی اجداد ما ایرانیان، ابداع شده است، ابراز داشت: چوگان در کرمان سابقه دیرینه‌ای دارد و دیوارنگاره چوگان را در کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان مشاهده می‌کنیم.

شاه‌محمدی اظهار داشت: برای تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم هم پیش رفته‌ایم تا هر سال آیین ملی چوگان ایران را به مناسبت ثبت جهانی چوگان برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار