باکو: منتظر نتیجه محاکمه عامل حمله به سفارتمان در ایران هستیم

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که در جریان زمان آغاز دادگاه عامل حمله به سفارتخانه این کشور در ایران قرار گرفته و منتظر نتیجه این محاکمه است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان جیحون بایراموف امروز (پنجشنبه) تصریح کرد که منتظر نتایج دادگاه عامل حمله بهمن ماه سال گذشته به سفارتخانه جمهوری آذربایجان در ایران هستند.

خبرگزاری ترند گزارش کرد، بایراموف در جریان یک کنفرانس خبری از گفتگو با ایران درباره این حمله خبر داد و گفت فردی که مرتکب این حمله شده باید به شدت تنبیه شود و امنیت سفارتخانه آن‌ها نیز تأمین گردد.

وی در ارتباط با همکاری میان باکو و تهران در این زمینه تصریح کرد: «ما در جریان تاریخ شروع محاکمه قرار گرفتیم و با توجه به نتایج آن، تصمیمات متناسبی اتخاذ خواهیم کرد».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بار‌ها از اتفاق نظر میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای بازگشایی سفارتخانه باکو در تهران خبر داده است. وی دوشنبه هفته جاری تصریح کرد: «نقشه راهی برای بازگشایی سفارت آذربایجان تدوین شده و تلاش‌ها به خوبی پیش رفته است».

سال گذشته، یک فرد مسلح به دلایل خانوادگی و با استفاده از یک سلاح گرم وارد سفارت جمهوری آذربایجان شد که رئیس گروه حفاظت سفارت کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند که پس از آن عامل مسلح توسط نیرو‌های امنیتی ایران بازداشت شد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۲
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در جمهوری آذربایجان ببندند.
از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در جمهوری آذربایجان ببندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۱ دی ۱۴۰۲
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو ببندند.
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو ببندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۱ دی ۱۴۰۲
بارها هشدار دادیم که شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو حق دخالت و مداخله در امور داخلی ایران را ندارد.
بارها هشدار دادیم که شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو حق دخالت و مداخله در امور داخلی ایران را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۸ دی ۱۴۰۲
داداش اول باید دیپلمات های قاچاق انسان تو سفارت خانه ی خودتان را مجازات کنید که دیگر ازاین کارها اتفاق نیوفته
Iran (Islamic Republic of)
جامانده
۰۳:۳۸ ۰۸ دی ۱۴۰۲
همه کشورهای منطقه فهمیدن که ایران کشور قدرتمند از هر لحاظ است. حتی ابر قدرتها همه این نعمت ها را مدیون شهیدان هستیم سلام درود به شهیدان وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بخواب بابا پتو یخ کرد، شما هم آدم شدید اگه یکی از رئیس جمهور های وطن فروش نبود الان شما وجود نداشتید، شما در حدی نیستید که بخواید ایران رو تهدید کنید، خواهشاً ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
دیپلماسی قوی یعنی این .یاد بگیرید ملاهای فلک زده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
حکم باید عادلانه باشد ، باکو اگر منتظر حکم دلخواه خود است باید بداند سخت در اشتباه است، ارباب ت در کما هست و ارباب ارباب ت هم 45 سال حیرون قدرت و اقتدار ایران ، پس مراقب رفتارت باش .البته سعی در دوستی و صلح است ولی سوءاستفاده کنید موضوع کلا تغییر میکند.
آخرین اخبار