ثبت ۲۰ عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری

مسئول فرآوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۰ عمل اهدای عضو در استان به ثبت رسید در حالی که این میزان پارسال تنها هفت مورد بود.

پانته‌آ رمضان‌نژاد اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری همواره یکی از استان‌های فعال و پیشرو در اهدای عضو است و در بسیاری از سال‌ها عملکرد مطلوبی از خود برجای گذاشته است.

وی افزود: امسال نیز ۲۰ عمل اهدای عضو در استان به ثبت رسیده در حالی که پارسال تنها هفت مورد در استان به ثبت رسیده بود.

رمضان نژاد از انجام هشت عمل پیوند کبد در استان خبر داد و اضافه کرد: با فعال شدن بخش پیوند کبد در استان از ابتدای امسال، تاکنون هشت مورد پیوند کبد در استان انجام شده که تمامی این عمل‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ بیمار در صف انتظار پیوند کبد و کلیه قرار دارند، گفت: اگرچه اهدای عضو برای خانواده‌ها سخت و دردناک است، اما فرهنگسازی انجام شده سبب گرایش بیشتر خانواده‌ها به این امر خداپسندانه شده است و امید می‌رود در ادامه نیز این امر تقویت شود.


بیشتر بخوانید


رمضان نژاد گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به بیمارستان کاشانی شهرکرد و یا با تکمیل فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو در سایت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به آدرس WWW.SKUMS. AC.IR اقدام کنند.

وی در عین حال تاکید کرد رضایت خانواده‌ها در امر خداپسندانه اهدای عضو شرط لازم و اساسی است.

رمضان نژاد بیان داشت: سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده دو خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

وی ادامه داد: بخش پیوند کبد بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور در دولت سیزدهم و در اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و مجهز به امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.