نگرانی عضو شورای شهر از وضعیت «آب» و «هوا» در تهران

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نگرانی از وضعیت «آب» و «هوا» در پایتخت مدعی شد که وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست و آلودگی هوا نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

مهدی پیرهادی روز یکشنبه در دویست و چهارمین جلسه شورا، با بیان اینکه میزان استفاده آبفا از آب‌های زیرزمینی در سال ۱۴۰۱ و امسال نسبت به سال ۹۰ تقریبا دو برابر شده است، گفت: از سال ۱۳۹۰ آبفا از ۲۸ درصد آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کرد، اما در سال ۱۴۰۱ و امسال این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه «وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست»، اظهار کرد: مجموعه‌های دولتی باید بیشتر از مردم صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند، البته مردم نیز باید صرفه جویی کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید به سمت کاشت گونه‌های کم آب بر برویم، ادامه داد: متأسفانه در استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب توجه کافی صورت نگرفته از سویی دیگر استفاده بیش از حد از منابع آب زیرزمینی منجر به افزایش فرونشست‌ها شده است.

پیرهادی در ادامه با بیان اینکه می‌گویند چرا به این اندازه در مورد آلودگی هوا صحبت می‌کنم و باید سکوت کنم، مدعی شد بیش از ۲۷ هزار نفر در کشور و ۶ هزار و ۳۹۸ نفر در تهران در طول یکسال به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند و اگر به همین منوال پیش برویم تعداد جانباختگان آلودگی هوا از شهدای هشت سال دفاع مقدس پیشی خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجرای استاندارد‌های سوخت را نمی‌توان به سال ۱۴۰۷ موکول کرد، افزود: وزارت نفت نامه‌ای تنظیم و اعلام کرده که این استانداردسازی تا سال ۱۴۰۷ به تاخیر بیافتد تا چه زمانی باید استانداردسازی با تأخیر مواجه شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ دی ۱۴۰۲
فاضلاب کشی باید بشدت گسترش پیدا کنه
آخرین اخبار