وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد؛

راه اندازی حدود ۱۶۰۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم/ تولید شش نوع واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت گفت: حدود ۱۶۰۰۰ تخت بیمارستانی را در دولت سیزدهم راه اندازی و ۲۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی را در مناطق مختلف نصب کرده‌ایم.  

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هم اندیشی و تقدیر از پژوهشگران برتر کشور گفت: امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده و کاهش مرگ و میر نوزادان به هشت در هزار و کاهش مرگ مادران باردار به ۲۵ در هزار رسیده است. اکنون بیش از ۵۰۰۰ محصول فناوری در حوزه سلامت تولید شده است. 

وی اضافه کرد: ۱۸ هزار خانه بهداشتی در کشور داریم و میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یافته است. اکنون حدود ۱۶۰۰۰ تخت بیمارستانی را در دولت سیزدهم راه اندازی و ۲۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی را در مناطق مختلف نصب کرده‌ایم. 

وزیر بهداشت ادامه داد: طرح سلامت خانواده در ده استان به طور کامل اجرایی شده است. غزه به ما یاد داده که باید همیشه بر روی پای خود بایستیم. پرهیز از تقلب در نوشتن مقالات توسط دانشگاه‌ها باید به طورمرتب بررسی و رصد شود. 

وی افزود: اکنون ۲۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داریم و ۴۸ درصد از استادان زنان هستند و  ۲۷۵ استاد یک درصد در حوزه سلامت داریم. در سامانه نیماد نیازهای حوزه سلامت به ثبت می‌رسد. 

عین اللهی ادامه داد: همگرایی و هم افزایی مراکز تحقیقاتی یکی از برنامه‌های مهم محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: در دوران کرونا شش نوع واکسن کرونا در کشور تولید شده است و ما نیازمند نقشه جامع علمی تحقیقات در حوزه سلامت هستیم. دانشمندان ایران استعداد تولید و صادرات داروهای مورد نیاز کشور را دارند. 

وی گفت: سازمان‌های بین المللی مرگ هزاران کودک و زن باردار در غزه را مشاهده کرده و هیچ کاری نکردند و این موضوع نشان دهنده این است که سازمان‌های کارایی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۰ دی ۱۴۰۲
280 دستگاه!!!
علل حساب به داد مردم مشهد برسید از هفت دستگاه عکس برداری فقط دو تای آنها کار می کنند و فقط برای موارد اورژانسی!!!
منبع بخش خبری شبکه استانی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ دی ۱۴۰۲
از بابت راه اندازی تختهای جدید بیمارستانی که زیر بنای ان کارانه های عقب افتاده پزشکان میباشد کمال تشکر را داریم،قبلا کارانه های ما را با حدود ۷-۸ ماه تاخیر میدادند اکنون به ده ماه تاخیر رسیده است
آخرین اخبار