سواد آموزی زندانیان مانع ارتکاب مجدد جرم است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سواد آموزی زندانیان راهی برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم است.

رضا رضایی در نشست تخصصی مسئولان اداره کل زندان‌ها و حوزه معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان، گفت: شهید سلیمانی نماد بصیرت، مقاومت، ایثار و فداکاری است.

وی افزود: در مباحث اجتماعی هیچ موضوعی مهمتر از سواد آموزی نیست، زیرا اگر می‌خواهیم در جامعه شهروند مطلوب تربیت کنیم راه آن از مسیر سواد آموزی می‌گذرد.

 

وی با تقدیر از تعامل و همکاری اداره کل زندان‌ها با آموزش و پرورش در زمینه سواد آموزی زندانیان بی سواد، بیان کرد: افرادی که در سنگر سواد آموزی تلاش می‌کنند نماد عینی ایثار و فداکاری است و اجر و مزد ارزنده‌ای در نزد خداوند دارند.

 

رضایی تصریح کرد: سواد آموزی زندانیان راهی برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم است و از آنجایی که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست توجه به نقش آموزش در آشنایی بیشتر  محکومین به حبس، با قوانین در جلوگیری از تکرار جرم راهگشا است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، بر ضرورت برگزاری چنین نشست‌های مشترکی با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها با توجه به تنوع مخاطبین آن‌ها و دسترسی به وی به منظور کاهش بی سوادی در استان تاکید کرد و از برنامه‌های جامع و فراگیر آموزش و پرورش استان در این خصوص خبر داد.

 

رضایی گفت: باید سواد آموزی در زندان‌ها موجب تغییر در رفتار زندانی شود، زیرا اعتقاد داریم سواد و آگاهی نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

نشست تخصصی مسئولان اداره کل زندان‌ها و سواد آموزی استان با ادارت آموزش و پرورش و زندان‌های شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان به صورت مجازی و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد و در حاشیه این نشست از فعالان عرصه سواد آموزی زندان ها‌ی استان کرمان تجلیل شد.

برچسب ها: سوادآموزی ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.