معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

راه آهن اردبیل و پتروشیمی در سفر رئیس جمهور به اردبیل افتتاح می‌شوند

منصوری گفت: ۲ پروژه راه آهن اردبیل - میانه و پتروشیمی در جریان سفر دوم رئیس‌جمهور به اردبیل در چند ماه آینده به طور رسمی به افتتاح خواهند شد.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اردبیل در گفتگو با خبرنگاران با قدردانی از زحمات استاندار و مدیران این استان اظهار کرد: اتفاقات خیلی خوبی در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی اردبیل رقم خورده است به طوری که از مجموع حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر اول رئیس‌جمهور به استان اردبیل بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار و وارد استان شده و کار‌ها به‌خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: برخی از طرح‌هایی که امروز با جدیت دنبال می‌شود، مطالبه و آرزوی قدیمی مردم استان است که از جمله آن‌ها پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه می‌باشد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

منصوری یادآورشد: البته به مردم وعده داده بودیم که این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد، ولی به‌دلیل شرایط پیچیده پروژه و نیاز به منابع مالی زیاد کار به تاخیر افتاد و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: این زیرساخت مهم راه‌آهن هم از نظر اقتصادی، هم از نظر خدماتی و هم جابجایی بار و مسافر بسیار اهمیت دارد که انشاءالله در اسرع وقت تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین گفت: رئیس سازمان برنامه، وزیر راه و شهرسازی و شخص رئیس‌جمهور همه متعتقدند این پروژه در اسرع وقت افتتاح می‌شود، استاندار اردبیل و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی هم با جدیت پیگیر هستند تا کار نهایی شود.

منصوری به برگزاری جلسات مستمر در مجموعه معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری برای موضوع راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و افزود: ما وعده دادیم این طرح در اسرع وقت تکمیل و افتتاح شود.

منصوری همچنین با اشاره به بازدید خود از پتروشیمی اردبیل هم گفت: حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال برای این مجموعه سرمایه‌گذاری شده و در چند روز گذشته هم بهره‌برداری آزمایشی از آن آغاز شده است، این پروژه از اتفاقات مهمی است که با جدیت در استان اردبیل اجرا شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به پایین بودن سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان اردبیل از متوسط کشوری اشاره کرد و ادامه داد: تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده و یکی از آن‌ها تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اردبیل است که عملیات اجرایی آن پس از سفر اول رئیس‌جمهور به اردبیل آغاز شده است.

منصوری تصریح کرد: این پروژه به نسبت زمانی که طی شده پیشرفت خوبی داشته، هر چند تامین منابع جدی‌تری باید برای آن اتفاق بیافتد، در جلسه امروز در استانداری اردبیل نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری و کمک خواهیم کرد تا تامین اعتبار آن تسریع شود.

وی افزود: یکی دو پروژه بیمارستانی هم در سطح استان اردبیل فعال است که امروز بازدید و پیگیری خواهد شد.

منصوری گفت: امیدواریم با همت مجموعه مدیران استان، استاندار و نمایندگان مردم اردبیل و جدیتی که در سطح کشور برای تکمیل مصوبات پروژه‌های سفر و با عنایت ویژه‌ای که رئیس‌جمهور به استان اردبیل دارد کار‌هایی که در این استان شروع و مراحلی از اجرا و تکمیل آن‌ها طی شده، در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس جمهور افزود: رئیس‌جمهور مخصوصا بر روی ۲ پروژه مهم راه‌آهن و پتروشیمی اردبیل هدف‌گذاری کرده‌اند و این پروژه‌ها در جریان سفر آتی ایشان به اردبیل رسما افتتاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۱۶ ۱۲ دی ۱۴۰۲
امیدوارم که کارهای خوب ادامه دار باشد. و یک انتقاد از مسول برنامه ریز سفرهای رییس جمهور بگم واقعا زمان سفرهای استانی را بد انتخاب میکنند مثلا جناب رییسی در گرما و شرجی هوا اومد خوزستان ولی در زمستان میرن اردبیل عزیز برنامه ریز باید زمان درست را برای هر استان با توجه به آب و هوا در نظر بگیرید.خداشاهده امسال وقتی آقای رییسی اومد خوزستان بخصوص روز که اومد اندیمشک ملت از گرما خیس عرق بودن سر تا پا .