بهره برداری از ۱۸۲ پروژه راهداری در استان اردبیل

۱۸۲ پروژه راهداری به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل به بهره برداری رسید.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از۱۸۲ پروژه راهداری استان اردبیل  به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومان گفت: امروز اتفاقات خوبی در استان اردبیل رخ داد، پروژه‌هایی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری در مناطق مختلف استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم از دولت است، گفت: ما هم مثل دولت قبل می‌توانستیم بگوییم مسکن ربطی به ما ندارد همانطور که گفته شد، اما دولت سیزدهم این کار را نکرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رئیس جمهور سختی کار مسکن را می‌دانست و من هم در یک سال اخیر سختی کار مسکن را با عمق وجود لمس کردم.

بذرپاش اضافه کرد: اگر می‌خواهید سختی کار ساخت مسکن را ببینید به تعاونی‌های مسکن نگاه کنید که با چه مشکلاتی مواجه هستند و کارشان به سرانجام نرسیده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کار مسکن ساده نیست و مشکلات زیادی دارد، اما الحمدلله موتور تولید مسکن در کشور به راه افتاده است به طوری که در حال حاضر عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۳۰هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

بذرپاش یادآور شد: در استان اردبیل مجموعه شهرک شهید سلیمانی اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی شد، اما با توجه به فصل سرما کار از تیرماه شروع شد و امروز شاهد هستیم که ۱۰هزار واحد در این شهرک در دست اجراست و این پروژه رشد خوبی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی مشکلات راه آهن اردبیل گفت: درباره پروژه راه آهن اردبیل تصمیمات خوبی گرفته شد و به فضل خدا استان اردبیل هرچه سریع‌تر به شبکه ریای کشور متصل شود که اتفاق بزرگی در ارتقای زیرساخت‌های توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همه تلاشمان را می‌کنیم تا در سفر بعدی رئیس جمهور به استان، راه آهن اردبیل به بهره برداری برسد و سوت قطار در اردبیل زده شود.

بذرپاش با اشاره به افتتاح گذرگاه مرزی جدید در شهرستان آستارا گفت: اگرچه این گذرگاه در استان گیلان قرار دارد با این وجود اردبیل یکی از شاهراه‌های اصلی این محور ترانزیتی و شبکه ترانزیت کشور است.

عضو کابینه سیزدهم در ادامه با اشاره به رشد ۴۰درصدی ترانزیت کشور گفت: گذرگاه آستارا در واقع پنجمین گذرگاه مرزی با جمهوری آذربایجان است و با این گذرگاه بار ترافیکی در این محور کاهش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: تصمیمات خوبی در بخش مسکن اتخاذ شده و امروز موتور تولید مسکن در کشور روشن شده است و اگر نظام بانکی همراهی بیشتری کند خواهید دید هر هفته خبر‌های خوبی تقدیم مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلاتی در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد که با توجه به گشایش‌هایی که حاصل شده، طی ماه‌های باقی مانده امسال و ماه‌های ابتدایی سال آینده حوزه راهسازی استان تحرک و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

بذرپاش با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر در حذف نقاط حادثه خیز گفت: در حوزه راه روستایی کار‌های خوبی شده است، اما امیدواریم با کمک وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی و با استفاده از ظرفیت‌های مولد سازی، سال آینده سال به‌سازی راه‌های روستایی کشور باشد و سال متفاوتی برای کشور رقم بخورد.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم در این مراسم اظهار کرد: امروز آمار ترانزیت در کشور بیش از ۴۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این اتفاق نتیجه تلاش‌ها، نشست‌ها و پیگیری‌های مستمر از بالاترین سطح کشور بوده است.

 وی با اشاره با افتتاح گذرگاه جدید آستارا گفت:سال گذشته با وجود اینکه تعداد کامیون‌های عبوری از مرز ۲ کشور کمتر از امروز بود، نسبت به الان مشکلات بیشتری داشتیم، اما با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا و دستور وی برای مکانیزه کردن پایانه‌های مرزی امروز پایانه‌های آستارا، بازرگان و بیله سوار مکانیزه شده و قرار است ۲۶ پایانه مرزی کشور به این سیستم وصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امسال با وجود افزایش تعداد کامیون‌های عبوری شاهد مشکلات کمتری در آستارا بودیم و با افتتاح این گذرگاه ظرف ۱۰روز آینده تعداد کامیون‌های منتظر از مرز کاهش خواهد یافت.

امانی با تقدیر از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱۲هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل افتتاح شد و امروز هم ۱۹۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۲هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این آیین با اشاره به عقب ماندگی استان از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل گفت: با عنایت و توجه دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر در حوزه راهداری به اندازه هشت سال قبل کار شده است.

وی افزود: البته با توجه به عقب ماندگی‌های که بویژه در راه‌های روستایی داریم انتظارات هم زیاد است.

کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم در این مراسم ضمن گرامیداشت ۹دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: امروز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل۱۸۲پروژه به بهره برداری رسید که از جمله این طرح‌ها ساختمان مرکزی اداره کل با هشت هزار مترمربع بناست.

 وی افزود: همچنین امروز عملیات اجرایی۶۲ پروژه به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود که عمده‌ترین آن شامل آسفالت راه‌ها و خرید ماشین آلات راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها ۳۳۶کیلومتر اجرای روکش آسفالت راه‌های اصلی، شریانی و روستایی استان از جمله مسیر اردبیل- سرچم با سه هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:علاوه بر این با پیگیری‌های مسوولان و نمایندگان استان ۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با رقم ۷۳۰۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان راهداری استان اضافه خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: اردبیل جزو چهار استانی است که ماشین آلات راهداری آن نوسازی و تجهیز می‌شود.

وثوقی ادامه داد: طی ۲سال اخیر۳۲۳ کیلومتر راه اصلی در استان به‌سازی و ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان از ۵۲ به ۵۸ درصد افزایش یافته است که بالاتر از میانگین این کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.