افزایش ۳۳ درصدی ارزش کالاهای صادارتی خروجی از گمرکات خراسان جنوبی

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۳۳ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به گزارش عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ گمرکات استان در حوزه‌های مختلف گفت: مجموع کالا‌های صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در طی ۹ ماهه امسال از نظر ارزشی ۴۷۸ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۵ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۶۰ تن بوده است.

او افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۳۳ درصد و از لحاظ وزنی ۴۵ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود و یزدان افزود: در طی ۹ ماهه امسال اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۹۸۷ دلار به وزن بالغ بر ۹۲۵ هزار و ۱۶۶ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۸۲ و از نظر وزن ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی یادآور شد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در طی ۹ ماهه امسال شامل سیمان، روغن، سوخت تقطیری، صیفی‌جات، کاشی و مصنوعات پلاستیکی بوده است.

او ادامه داد: عمده این اقلام به کشور افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده است.

کوهگرد با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۰ هزار و ۴۵۲ دستگاه کامیون به وزن ۳۰۷ هزار و ۲۸ تن شامل فوفل، لوازم یدکی مستعمل از کشور ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است،  بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۲۰۰ درصد و از نظر وزن ۲۱۰ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار