تایید صلاحیت ۳۷۷ داوطلب انتخابات مجلس در مازندران

صلاحیت ۳۷۷ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران تایید شد

عزیز زاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۷۴۸ داوطلب مازندرانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نامنویسی کرده بودند که از این تعداد ۳۷۷ نفر معادل بیش از ۵۰ درصد تایید صلاحیت شدند.

او با بیان اینکه ۳۲ نفر از داوطلبان انصراف دادند، افزود: صلاحیت ۲۱۸ نفر حدود ۲۹ درصد نیز عدم تایید از سوی هیات نظارت بود و صلاحیت ۱۵ درصد داوطلبان نیز احراز نشد.

عزیز زاده گرجی گفت:بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در شورای نگهبان با توجه به اتمام مهلت رسیدگی به صلاحیت‌ها پس از ۵۰ روز اعلام شد.

او افزود: هیات نظارت استان پس از کسب نظر هیات نظارت صلاحیت همه داوطلبان مبنی بر تایید یا عدم تایید یا احراز را به فرمانداری‌ها حوزه انتخابیه اعلام کرده است و فرمانداران نیز ۱۵ و ۱۶ دی ماه وضعیت صلاحیت را به داوطلبان اعلام می‌کنند.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری مازندران گفت: داوطلبان در صورت اعتراض با توجه به بند ب ماده ۶۳ حداکثر ظرف ۳ روز پس از ابلاغ، می‌توانند شکایت خود را به صورت مجازی از طریق سامانه انتخابات ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عالم آگاه و متعهد و وفادار به انقلاب و ایران
۰۹:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر حداد عادل
با سلام، آیا عضوگیریِ شورای ائتلاف انقلاب اسلامی تکنیکی برای فیلتر و غربال کردن ِ نامزدهای انتخاباتی مجلس می باشد...؟
تصور نمی کنید چنین راهکاری نه تنها برای تداوم انقلاب و مشارکت آحاد مردم تاثیر مثبت ندارد که هیچ ، بلکه مجددا تمامی اشتباهات ِ گذشته در انتخاب نمایندگان مخلص و انقلابی تکرار می شود؟
اینگونه روش ها طی چهل سال گذشته بارها تکرار شده و مدام نتیجه ی معکوس داشته است...یعنی هر بار افراد سودجو و بی سواد و و فرصت طلب برای عضویت در چنین احزاب انقلابی هجوم می آورند و با کمال تعجب شما می پندارید آنها افراد وفادار به انقلاب هستند!!!
جناب دکتر ،شما از فرهختگان واقعی و انقلابی واقعی هستید. این روش اصلا درست نیست.
در اخبار آمده 7000 نفر در شورای ائتلاف ثبت نام کردند و عیناً 7000 نفر تایید صلاحیت گرفتند. به عنوان استاد دانشگاه و دلسوز واقعی این انقلاب و ایران از شما خواهش می کنم، تمامی 4000 نفری که رد صلاحیت شدند و عضو شورای ائتلاف انقلاب نیستند را مجددا در 19 بهمن با شجاعت کامل و با احترام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تایید صلاحیت بفرمایید و مشارکت صد در صدیِ مردم را شاهد باشید.
رهبر معظم انقلاب تدبیر خوبی اندیشیدند که تمامی اقشار، تمامی سنین و تمامی شهروندان که آمادگی دارند به مملکت و مردم و پایداری انقلاب خدمت کنند ، آزادند ثبت نام کنند. این بهترین روش برای احیای اعتماد ملت به نظام ، انقلاب و آینده کشورمان ایران می باشد.
شما بهتر از من میدانید ناامیدی در جامعه موج می زند ، تنها چاره ی درست و اصولی این است که تمامی افراد رد صلاحیت شده که عضو شورای ائتلاف انقلاب اسلامی نیستند مجددا تایید صلاحیت بشوند، و به شعور و بینش ملت محترم ایران احترام بگذاریم و اجازه دهیم خودشان افراد شایسته را انتخاب نمایند...
با محدود کردن لیست نامزدهای انتخاباتی هییییییییییچ مشکلی از مردم و کشور برطرف نمی شود و فقط دشمنان خوشحال و خوشحال تر می شوند. در انتخابات ریاست جمهوری به وضوح شاهد ریزش شدید مشارکت مردمی بودیم، که دیدید چه فرصتی به دست دشمنان داد...؟!! و دیدید که چطور جوانان فریب دشمنان را خوردند و از سر استیصال و درماندگی به دشمنان پناه آوردند تا بلکه گرهی از مشکلاتشان باز شود

تردید و هراس نداشته باشید. و تمامی رد صلاحیت شدگان را تایید بفرمایید، برای برگزاری انتخاباتی آزاد ، شایسته سالار، باسواد، مردمی، و انقلابی
به امید سربلندی ایران
Iran (Islamic Republic of)
نخبه ی باسواد و باوجدان
۰۰:۲۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چرا در حوزه ی انتخاباتی قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در استان مازندران، اسم یک نفر خانم در لیست تایید شدگان نیست...؟
یعنی در این چهار شهر بزرگ حتی یک نفر مادر و بانوی فرهیخته و باسواد و متدین پیدا نمی شد....؟؟؟
اسامی 22 مرد را اعلام کردید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نخبه ی باسواد و باوجدان
۰۰:۰۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چرا در حوزه ی انتخاباتی قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در استان مازندران، چرا در لیست اسامی افراد تایید شده ، اسم حتی یک نفر خانم و مادر فرهیخته دیده نمی شود...؟
آیا در این چهار شهر بزرگ ، حتی یک نفر خانم و مادر بااخلاق، باسواد، و متدین پیدا نمی شد...؟
این 22 مردی که در لیست تایید شدگان حوزه ی قائمشهر، سوادکوه و .... هستند از کدام خانم بی لیاقت و بی دین متولد شدند....؟ کدام زنی آنها را زایمان کرده است...؟
اگر در این شهرها بانوان لایق، برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس وجود ندارند، پس فرزندانِ آنها هم لیاقت ندارند....نظیر اسم 22 مردی که اعلام کردید و تماماً بی لیاقتی و بی کفایتی و بی مسئولیتی ِ خودشان را در دوره های قبلی مجلس نشان دادند...
در تمام کشورهای پیشرفته و موفق ، حضور زنان در عرصه ی مدیریتیِ اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی پر رنگ است. یکی از شاخص های توسعه یافتگیِ یک کشور ، این است که نیمی از کرسی های پارلمان به زنان اختصاص داده شود و برابری بین زن و مرد در تصدی امور کلیدی کشور رعایت شده است
ستاد انتخاباتی استان مازندارن به هیچ وجه صلاحیت برگزاری یک انتخابات عادلانه و منصفانه را ندارد...
رییس ستاد انتخابات مازندران تا زمانی که احترام گذاشتن به بانوان را یاد نگیرد و آموزش نبیند ، لیاقت برگزاری انتخابات را ندارد. والسلام
آخرین اخبار