خط کشی ۱۸۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نمین

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت:۱۸۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نمین در ۹ ماهه گذشته خط کشی شده است.

مهدی آزاد در بازدید از محور تونل حیران با بیان اینکه در مدت یاد شده با استفاده از ۲ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی این شهرستان لکه گیری شده افزود: در این مدت راهداران ۱۲۰ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده اند.

او با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران هزار و ۳۰۰ متر مکعب از کانال‌ها را پاکسازی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است.

آزاد در ۹ ماهه گذشته از جابجایی ۹۵۹ هزار تن کالا توسط ۲۴ شرکت حمل ونقل در شهرستان نمین خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده ۳۹ هزار و ۵۸۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده است.

او در این مدت جابجایی ۹ هزار و ۶۲۹ نفر مسافر را توسط دو شرکت مسافربری از این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: جابجایی کالا و مسافر در این شهرستان کاملا عادی و بدون مشکل انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین در جهت انجام راهداری زمستانی به استقرار شبانه روزی اکیپ‌های آماده باش در راهدارخانه حیران و راهدارخانه مرکزی (اداره شهرستان) اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا ۸۹۰ کیلومتر برف روبی و ۳۰۰ تن نمک پاشی انجام شده و همواره نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی شهرستان در کمترین زمان ممکن بعد از بارش برف اقدام شده است.

آزاد نصب ۳۰ مورد استوانه ایمنی در دماغه پر برخورد، اصلاح و بازسازی ۱۱۵ شاخه گاردریل، ایمن سازی ۱۱۵ مورد تیر‌های روشنایی با دپو خاکریز، رنگ آمیزی ۳۶۰ متر مربع سرعت کاه‌ها، جمع آوری و باز سازی ۲۱۵ عدد تابلو‌های فرسوده، شستشوی ۳۵۲۰ عدد تابلو، ۱۷۰ کامیون ریزش برداری و پاکسازی ۱۸۲ کیلو متر زباله را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۹ ماهه گذشته برشمرد.

او با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.