پیوستن ۴۳ شهرداری در هرمزگان به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

تاکنون ۴۳ شهرداری در هرمزگان به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته اند.

صفر صادقی پور مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری هرمزگان گفت: از ۴۸ شهرداری استان ۴۳ شهرداری به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته اند.

او افزود: ۵ شهرداری تازه تاسیس هم تا دو هفته آینده به این سامانه متصل خواهند شد.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری هرمزگان صفر با اشاره به فعال بودن ۳ شورا از مجموع ۴۹ شورای اسلامی استان در این سامانه افزود: در یکی دو هفته گذشته ۳۰ شورا به دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده اند.

صادقی پور گفت: در تلاشیم تا یکماه آینده همه شورا‌های اسلامی استان به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شوند.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری هرمزگان گفت: دسترسی به اینترنت اولین و مهمترین نیاز دسترسی به سامانه است و به امکانات و زیرساخت خاصی نیازی نیست.

صادقی پور افزود: علاوه بر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بر اساس قوانینِ شهرداری‌ها و شورا‌ها نیز این نهاد‌ها مکلفند همه مصوبات جلسات شوراها، موضوعات مالی شهرداری‌ها و هزینه و درآمد را در بازه زمانی ۶ ماهه به صورت عمومی منتشر کنند.

او گفت: در شهرداری‌ها و شورا‌ها به واسطه ارتباط بالا با مردم، شفافیت در موضوعات بویژه حوزه مالی ضروری است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری هرمزگان افزود: شهرداری بندرعباس از مجموع ۱۵ درخواست ارائه شده در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به همه درخواست‌ها پاسخ داده است.

صادقی گفت: از ۴۳ شهرداری هرمزگان که به سامانه متصل شده اند از ۲۱ شهرداری پاسخ دریافت شده است و ۱۵ شهرداری در موعد مقرر ۱۰ روزه پاسخ داده اند.

او گفت: اگر در مهلت زمانی ده روز پاسخ داده نشد، با مسئولان شهرداری یا شورا برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

صادقی پور افزود: اگر فردی از پاسخ داده شده قانع نشد می‌تواند به دبیرخانه کمیسسون مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اعتراض خود را ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار