تولید کنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی به اشد مجازات محکوم می‌شوند

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: با مرتکبین جرائم مرتبط با مشروبات الکلی اعم از تولید کنندگان و فروشندگان به شدت برخورد می‌شود.

حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم رفسنجان که با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد، گفت: حسب گزارش‌های ارائه شده، یکی از معضلات اصلی و ریشه بسیاری از جرائم مهم از جمله قتل‌های عمدی، نزاع‌های دسته جمعی و برخی از تصادف‌های فوتی و جرحی در شهرستان رفسنجان مصرف مشروبات الکلی است.

وی بر ضرورت برخورد جدی با جرائم مرتبط با مشروبات الکلی در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: در آینده نزدیک طرح برخورد انتظامی و قضایی با تولید کنندگان، فروشندگان و سپس مصرف کنندگان مشروبات الکلی به نحو جدی در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

رمضانی‌زاده تصریح کرد: نقش اداره آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های آموزشی و فرهنگی در سطح شهرستان در راستای آموزش، آگاه سازی و فرهنگ سازی به منظور کاهش تمایل قشر نوجوان و جوان به مشروبات الکلی بسیار مهم و اساسی است.

 وی بیان داشت: نهاد‌های مذکور می‌بایست ضمن برنامه‌ریزی و تدوین طرح، وظایف قانونی خود را در این خصوص انجام و نتیجه اقدامات را برای پیگیری نتایج اطلاع رسانی عمومی کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان تصریح کرد: نقش شهرداری و سایر نهاد‌های متولی در راستای تبلیغات محیطی در سطح شهر، اطلاع رسانی عمومی، تهیه کلیپ و محتوا نیز بسیار موثر است که ضرورت دارد ضمن اختصاص بودجه از محل ردیف بودجه فرهنگی اقدام فوری و عاجل با رویکرد تبیین مضرات مشروبات الکلی برای افراد علی الخصوص قشر جوان و نوجوان، حرمت شرعی و ضمانت اجرای قانونی و... از سوی نهاد‌های مذکور معمول شود.

رمضانی‌زاده اظهار داشت: نقش والدین و خانواده‌ها در راستای نظارت بر فرزندان خود و همچنین کنترل فضای مجازی بسیار مفید و موثر است و ضرورت دارد خانواده‌ها حساسیت ویژه‌ای در رابطه با موضوع مشروبات الکلی داشته باشند؛ همچنین در راستای ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیب‌ها و تخلفات با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و امکان مشارکت موثر برای مبارزه با فساد کلیه همشهریان می‌توانند نسبت به ارسال گزارشات به سامانه سجام یا همان (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه با آدرس sajam.scpd.ir) اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ دی ۱۴۰۲
امیدوارم یک روز برسد برای هر جرمی اشد مجازات باشد مثل دزدی اختلاس رشوه دروغ و نیرنگ ریا که فرهنگ و اعتقادات انسانها را می کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
درسته این افراد باید به اشد مجازات برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
چرا خودرو فروشی به اشد مجازات حکم نمیکنید ایران خودرو سایپا .پدر مردم سوزوندن باگرون فروشیشون
آخرین اخبار