افتتاح خانه سازش محله در بخش مرزی آشار

با حضور علما، معتمدین و ریش سفیدان خانه سازش محله در بخش مرزی آشار از توابع شهرستان مهرستان افتتاح گردید.

  هادی نجاری  در آیین افتتاح خانه سازش محله اظهار کرد: هدف از ایجاد خانه‌های سازش خدمت رسانی قضایی به مردم این محلات است که اگر اختلافی و دعوایی به وجود آمد، قبل از اینکه به فرایند قضایی ارجاع بشوند در این محلات با استفاده از ظرفیت و افراد توانمند که در این محلات حضور دارند حل بشود.

وی افزود: استفاده از صلح یاران، شورای حل اختلاف و رسیدگی‌های جایگزین قضایی در پیشبرد این مهم می‌تواند کمک شایانی به تسریع رسیدگی در پرونده‌های قضایی شود.

رئیس حوزه قضایی شهرستان مهرستان گفت: با تاکید بر همکاری و همیاری در بین اعضای خانه‌های صلح و سازش، تلاش برای حل و فصل مشکلات مردم و آشتی‌دادن به اختلافات و از بین بردن کینه‌ها را عبادت بسیار عظیم و ارزشمندی شمرد که با بهره گیری از ظرفیت علما و روحانیون و بزرگان و ریش سفیدان می‌توان به آن توفیق دست یافت.

همچنین در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی رییس حوزه قضایی شهرستان مهرستان با توجه به گزارشات واصله و احصا و بررسی نارضایتی مردمی از جایگاه سوخت بنزین، نحوه توزیع نفت سفید، خبازی‌ها و چگونگی عرضه آرد و همچنین مرکز خدمات جامع سلامت بخش مرزی آشار بازدید کرد.

وی ضمن تاکید بر رعایت حقوق مردم اظهار داشت کسانی که موجب کم کاری و تضییع حقوق مردم و نارضایتی عمومی می‌شوند با برخورد قانونی و بدون مسامحه دستگاه قضایی، مواجه خواهند شد.

برچسب ها: صلح وسازش ، طوایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار