مشارکت ۹۰ درصدی مردم آذربایجان‌غربی در پویش سلامت

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم این استان در غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در استان گفت: طبق آخرین آمار، بیش از ۹۰ درصد مردم  شامل بر یک میلیون و ۶۱۰ هزار نفر مردم این استان در غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

دکتر مریم یزدی‌زاده با اشاره به جزییات بیماران شناسایی شده افزود: در این غربالگری، حدود ۳۳ هزار نفر مشکوک به فشارخون بالا و حدود ۲۳ هزار نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه جامعه آماری آذربایجان‌غربی در این طرح یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۵ نفر است، اضافه کرد: طبق بررسی‌ها حدود ۱۷۰ هزار فرد بالای ۱۸ سال هنوز در این طرح مشارکت نکرده‌اند که درصدد کاهش این رقم هستیم.

یزدی‌زاده گفت: شهروندان می‌توانند برای بررسی وضعیت سلامت خود در قالب غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان مراجعه کنند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دیابت و فشارخون بالا درمان قطعی ندارند، افزود: تنها با درمان‌های موجود می‌توان آن‌ها را کنترل و از بروز عوارض جدی جلوگیری کرد، بنابراین بهترین راه، شناسایی زودهنگام این بیماری‌ها و کنترل موثر آن‌ها است.

جامعه هدف طرح غربالگری و پویش ملی سلامت در آذربایجان غربی، یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۵ نفر است و با وجود اتمام زمان اولیه تا پایان دی ماه تمدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.