تاریخ‌سازی فرزند آفریقا در لاهه/ بینی شیطان صهیونیستی به خاک مالیده شد

برخی از چهره‌های رسانه‌ای و حقوقدانان آن شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی و محاکمه آن در دادگاه لاهه را به محاکمه قرن توصیف می‌کنند.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی و تیم حقوقی او، دادخواستی که کشورش علیه جنایات نسل‌کشی رژیم اشغالگران صهیونیستی در غزه ارائه کرده بود را در دادگاه بین‌المللی دادگستری هدایت کرد.

طبق گزارش وبسایت عربی ۲۱، او در دادگاه لاهه به همراه تیم خود تاریخ سازی کرد و دماغ رژیم استکباری و اشغالگر صهیونیستی را به خاک مالید. رونالد لامولا، متولد ۱۹۸۳ در شهر بوشباکریج، در ۱۳ سالگی در سال ۱۹۹۶ به لیگ جوانان کنگره ملی آفریقا پیوست.

او به سرعت برای اخذ مدرک حقوق در دانشگاه وندا ثبت نام کرد و دوران تحصیل خود را در دانشگاه رئیس شورای نمایندگان دانشجویان و رئیس کنگره دانشجویان آفریقای جنوبی در لیمپوپو سپری کرد.

لامولا بعداً در سال ۲۰۰۶ گواهینامه آموزش عملی حقوق را از دانشگاه آفریقای جنوبی دریافت کرد. در سال ۲۰۰۸ مدرک فوق لیسانس حقوق شرکتی را از دانشگاه آفریقای جنوبی اخذ کرد. وی بعداً در رشته حقوق بانکی و بازار‌های مالی مدرک فوق لیسانس گرفت.

این مرد آفریقایی، دارای دو مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه پرتوریا است، که اولی در رشته حقوق شرکت‌ها و دومی در رشته حقوق استخراجی در آفریقاست.

لامولا به عنوان یک ستاره جوان در انجمن جوانان ANC درخشید و حرفه حقوقی خود را به عنوان وکیل در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد. بعداً، در سال ۲۰۰۹، او به عنوان مدیر شهرداری محلی Govan Mbeki، و سپس مدیر فرهنگ، ورزش و Mpumalanga منصوب شد و تا سال ۲۰۱۱ در این سمت به کار خود ادامه داد. در سال ۲۰۱۱، او برای مدت کوتاهی به عنوان سخنگوی نخست وزیر Mpumalanga خدمت کرد.

وی در انتخابات مجلس شورای ملی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۴ کاندید شد و به دلیل عملکرد انتخاباتی کنگره ملی آفریقا به نمایندگی مجلس انتخاب نشد. در نتیجه، لامولا از انظار عمومی ناپدید شد و متعاقباً شرکت حقوقی خود را اداره کرد.

او در سال ۲۰۱۷ به عنوان جوانترین عضو منتخب کمیسیون ملی انتخابات و همچنین به عضویت در ساختار کمیته ملی کاری حزب، بالاترین ساختار تصمیم گیری حزب، انتخاب شد و همچنین به عضویت شورای ملی (پارلمان) درآمد و خیلی زود در سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر دادگستری و توسعه قانون اساسی منصوب شد.

نام او پس از ارائه پرونده‌ای ۸۴ صفحه‌ای از سوی دولت آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری که در آن مدارکی از کشتار هزاران فلسطینی در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر جمع آوری شده بود، در صدر عناوین مهمترین اخبار جهان قرار گرفت. 

در اولین جلسه دادگاه، تیم حقوقی آفریقای جنوبی به ریاست لامولا، خواستار «اقدامات فوری برای دستور دادن به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی خود در نوار غزه» شد.

جلسات دادگاه با یک دادخواست مقدماتی که توسط دادستان آفریقای جنوبی و وزیر دادگستری آن ارائه شد، آغاز گردید و سپس نماینده آفریقای جنوبی در مقابل دادگاه دادخواست را ارائه کرد.

شکایتی که توسط آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری مطرح شد، حمایت و تایید عربی و بین المللی را دریافت کرد.

لامولا، همراه با اعضای تیمش، عملکرد چشمگیری ارائه کرد که فعالان و متخصصان و کارشناسان حقوقی در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد.

او با جدیت تمام به جهانیان هشدار داد که اگر دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف جنگ مداخله نکند، شاهد نابودی کامل مردم فلسطین در نوار غزه خواهند بود.

تا زمانی که این پرونده به نتیجه برسد، آفریقای جنوبی از دادگاه (هیئت قضایی اصلی سازمان ملل متحد) درخواست کرد که "یک دستور موقت فوری برای توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل" در غزه صادر کند.

به محض اینکه هیئت اسرائیلی پرونده خود را در وزارت دادگستری بین‌المللی به پایان رساند، لامولا اعلام کرد که رژیم اشغالگر «در رد اتهامات علیه خود مبنی بر ارتکاب جنایات نسل‌کشی» در نوار غزه شکست خورد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اسرائیل قادر به رد اتهام آواره‌کردن مردم فلسطین از غزه نیست و ما به قانون و شواهدی که ارائه کرده‌ایم پایبند هستیم و مطمئن هستیم که قصد «اسرائیل» برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها وجود دارد. "

لامولا تاکید کرد که "هیچ چیز نحوه جنگ اسرائیل با غزه را توجیه نمی‌کند و جنایات نسل کشی به هیچ وجه نمی‌تواند دفاع از خود باشد".

عملکرد تیم حقوقی آفریقای جنوبی، رئیس جمهور این کشور، سیریل رامافوسا، را بر آن داشت که بگوید "هرگز به اندازه امروز احساس غرور نکرده ام. "

رامافوسا تأکید کرد: برخی می‌گویند قدمی که ما برداشتیم مخاطره آمیز است، ما کشور کوچکی هستیم و اقتصاد کوچکی داریم و ممکن است به ما حمله کنند، اما ما به اصول خود پایبند خواهیم بود و واقعا آزاد نخواهیم بود مگر اینکه مردم فلسطین نیز آزاد شوند.

روز دادگاه محاکمه رژیم صهیونیستی در لاهه با شکایت آفریفای جنوبی، روزی فراموش نشدنی در تاریخ بود که لامولا و همراهانش در تیم حقوقی چهره واقعی رژیم اشغالگر را که ۸۵ سال در پشت آن پنهان شده بود، آشکار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۴ دی ۱۴۰۲
دوردخدا وخوبان خدا وآزادگان جهان بر این مردانگی وشجاعت دولتمردان عرب سازشکار ازا و یاد بگیرد اردوغان یاد بگیرد علی تف یاد بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
چرا ایران و پنجاه وچندکشوردمسلمان هیچکدام اقدامی نکردند وتا به حال شکایتی مطرح نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
زنده باد جوانمردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
"عدم تحقق پیش‌بینی تحلیلگران اسرائیلی در خصوص انقلاب ساکنان غزه علیه حماس در صورت به جهنم تبدیل شدن نوار غزه "
پایداری و مقاومت عجاب انگیز ساکنان غزه و تحمل و صبر بالای بازماندگان این نسل کشی و ادامه حمایت آنها از راه مقاومت و حماس منجر به ناامیدی و در نهایت تسلیم شدن اسرائیل و امریکا گردید.
و بار دیگر صبر و مقاومت و اتحاد ملت یمن بلایی بزرگتر و شکست مفتضحانه تری را برای حمله کنندگان به یمن خصوصا آمریکاو اسرائیل و انگلستان در پی خواهد داشت.
کلید پیروزی محور مقاومت در صبر راهبردی؛ ایمان به خداوند متعال و اتحاد واقعی بین گروههای مقاومت بود که همین 3 عنصر به تنهایی می تواند هر ابرقدرتی را از ورود به باتلاق جنگ با مقاومت وحشت زده کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۳ دی ۱۴۰۲
باید همه حقوق دان های کشورهای اسلامی و آزاده جهان چنین کاری می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
درود بر فرزندان ماندلا.درود درود درود
آخرین اخبار