در آستانه صدمین روز از تجاوز نظامی؛ نه حماس از بین رفت و نه اسیران آزاد شدند

تحلیلگر نظامی صهیونیست گفت که ارتش این رژیم متزلزل ظاهر شده است و به وعده‌های خود را برای از بین بردن جنبش مقاومت اسلامی عملی نکرده است.

«یواف لیمور» تحلیلگر نظامی صهیونیست در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» نوشت: روز یکشنبه صدمین روز جنگ است و حقیقت را باید گفت که تل آویو از اهدافی که برای خود تعیین کرده، فاصله دارد و مشخص نیست که آیا می‌تواند در این شرایط به آن‌ها دست یابد یا نه.

وی افزود: ارتش اسرائیل اعلام کرده که کنترل بخش شمالی نوار غزه را در اختیار گرفته است، اما واقعیت پیچیده‌تر از این است و همچنان ۶ هزار نفر از نیرو‌های حماس در آنجا فعالیت می‌کنند و این به معنای آن است که رفع تهدید حماس آن گونه که وعده داده شده بود، عملی نشده است.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی به جای پایان دادن به تهدید از نوار غزه با احداث دیوار‌هایی در کنار جاده‌ها و مسیر‌هایی حرکت در منطقه «النقب» در جنوب فلسطین اشغالی بدنبال پنهان کردن خطرات هستند، نوشت: تابلو‌هایی در منطقه غرب النقب نصب شده و روی آن نوشته شده است که جاده امن است. دیوار‌هایی احداث و راه‌هایی کشیده شده تا استفاده کنندگان از آن از تیراندازی و شلیک راکت از غزه در امان باشد. این نشان می‌دهد که مقامات به قول خود که تهدید را از بین ببرند، پایبند نبود و تنها تلاش می‌کنند از تهدید‌ها را پشت دیوار‌ها پنهان کنند.

این تحلیلگر نظامی ادامه داد: رهبری سیاسی و امنیتی اسرائیل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) وعده‌های زیادی داده است، اما عملی کردن آن‌ها دشوار است. حماس همچنان از فروپاشی و اسرا از آزادی فاصله دارند و هیچ مدرکی وجود ندارد که فشار نظامی یک میلیمتر آن‌ها را به جلو پیش آورده باشد.

لیمور اذعان کرد: "اسرائیل متکبرانه جنگ را با شکست آغاز کرد و نتوانست از همان ابتدا به شکست خود اعتراف کند و از میزان خسارات بکاهد؛ همان طور که اکنون کسانی که تمایلی به انجام مذاکره با حماس ندارند، در طول زمان قیمت بسیار بالاتری را پرداخت می‌کنند و حتی اگر یک اسیر کشته نشده باشد، ده‌ها نفر از آن‌ها همچنان به دلیل عدم درمان جراحات و کمبود دارو در معرض خطر مرگ هستند.

وی گفت: حتی اگر تل آویو حماس را هم شکست دهد، «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه و همراهان وی بسیار زیرک هستند و اجازه نخواهند داد که تل آویو یکباره هم چیز را از بین ببرد و وارثان آن‌ها به میدان خواهند آمد و در راستای یکپارچه سازی و انتقام قدم خواهند گذاشت.

این تحلیلگر صهیونیست پیش بینی کرد: به نظر می‌رسد که تل آویو قصد فعالیت در محور رفح در جنوب نوار غزه و یا کنترل محور فیلادلفیا (مرز نوار غزه با مصر) را نداشته باشد و حتی ممکن است شهر خانیونس در جنوب نوار غزه را نیز به طور کامل اشغال نکند و این امر به معنای بقای و ادامه فعالیت حماس در این منطقه در فضایی کافی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
شرم بر انسانیت شرم بر همه بی وجدان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خدا قوت به حماس
واقعا با دستان خالی به جنگ رژیم شیطان پرست و امریکا بری ایمان قوی و راسخ میخاد
Ukraine
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اسراییلیا که میگفتن یه شبه حماس رو ورمیدارن پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۵۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خدا کنه اینطور باشه که میگید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
چیزی جز استخوان‌هایش از حماس باقی نمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
هم حماس نابود میشه هم اسرا آزاد میشن حوصله داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
بیدار باشیم

به قول حاج قاسم عزیزمان:
اگر بعد از تجاوز ، دشمن ، جواب سر موقع و قوی و کوبنده ،
دریافت نکند..
به پیشروی در تجاوز نقطه به نقطه خود همچنان ادامه می دهد ..
خدای نکرده
تا پشت درب منازل..!!
و
حتی داخل منزل...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۳ دی ۱۴۰۲
حجاس از بین نرفت ولی مردم بیگناه چی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۳ دی ۱۴۰۲
کشته شدن ۲۰ و چند هزار نفر از مرم یک شهر کوچیک رو هیچی حساب نمیکنید؟ یعنی پس ندادن اسیران معنای پیروزی میده اما کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر از غزه معنای شکست رو نمیده؟ . مردم دیگه اون مردم ساده نیستند که هرچی بگید باور کنند. انشاءالله نابودی سریعتر اسرائیل، اما دروغ و گزافه گویی هم حدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
حماس بازوی قوی و مقتدر فلسطین است ان شاءالله حماس و حزب الله ومقاومت و القسام با هم بر دشمن صهیونیستی پیروز شده و این پیروزی را با کشورهای دوست و همراهشان جشن می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
وقتی اسیران را بردن نزد مسولان ارشد حماس قایم کردن چگونه آزاد بشن . اسراییل به شهروند خودش خیلی خیلی بیشتر از شما دزدها اهمیت میده خبرا اهمیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
الله مع الصابرین
۱۵:۳۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
"عدم تحقق پیش‌بینی تحلیلگران اسرائیلی در خصوص انقلاب ساکنان غزه علیه حماس در صورت به جهنم تبدیل شدن نوار غزه "
پایداری و مقاومت عجاب انگیز ساکنان غزه و تحمل و صبر بالای بازماندگان این نسل کشی و ادامه حمایت آنها از راه مقاومت و حماس منجر به ناامیدی و در نهایت تسلیم شدن اسرائیل و امریکا گردید.
و بار دیگر صبر و مقاومت و اتحاد ملت یمن بلایی بزرگتر و شکست مفتضحانه تری را برای حمله کنندگان به یمن خصوصا آمریکاو اسرائیل و انگلستان در پی خواهد داشت.
کلید پیروزی محور مقاومت در صبر راهبردی؛ ایمان به خداوند متعال و اتحاد واقعی بین گروههای مقاومت بود که همین 3 عنصر به تنهایی می تواند هر ابرقدرتی را از ورود به باتلاق جنگ با مقاومت وحشت زده کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خداراشکرکه ازبین نرفت انشاالله دشمنان حماس ازبین برن مگه خابشاببینی درسته خیلی سخته براشون وشهیدخیلی دادن ومیدن ولی حق همیشه پیروزه وبعدهرسختی آسانیه خداگفته
آخرین اخبار