طرح اوکراینی‌ها برای صلح با روسیه در اجلاس داووس

مقامات اوکراینی در جریان نشست مشاوران امنیت ملی از سراسر جهان در داووس، طرح صلحی را برای پایان دادن به جنگ با روسیه ارائه کردند.

مقامات اوکراین در جریان نشست مشاوران امنیت ملی از سراسر جهان در داووس، فرمول صلحی را برای پایان دادن به جنگی که نزدیک به دو سال است با روسیه ادامه دارد، ارائه کردند.

براساس گزارش النشره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قرار است این هفته در نشست جهانی اقتصاد در داووس سخنرانی کند، اما او در جلسه صبح افتتاحیه که شامل ۸۱ شرکت کننده از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بود، شرکت نکرد.

آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی، نماینده اوکراین در مذاکرات امروز بود که پنی پریتزکر، نماینده ویژه آمریکا برای بهبود اقتصاد اوکراین و همچنین جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اوکراین نیز حضور داشتند. 

 یرمک توضیح داد که شرکت کنندگان از ۱۸ کشور آسیایی، ۱۲ کشور آفریقایی و ۶ کشور آمریکای جنوبی حضور دارند. یرمک در اکانت تلگرام خود افزود: کشور‌های جنوب جهانی (درحال توسعه) به طور فزاینده‌ای در کار ما مشارکت می‌کنند.

 انتظار می‌رود با افزایش نگرانی‌ها در مورد حمایت واشنگتن از اوکراین در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در جریان مجمع جهانی اقتصاد که فعالیت‌های آن به طور رسمی عصر فردا دوشنبه آغاز می‌شود، دو سخنرانی داشته باشند.

مقامات سوئیس که میزبان مذاکرات و مجمع هستند، گفتند که مذاکرات صلح اوکراین با هدف نهایی کردن اصول برای صلح عادلانه و پایدار در اوکراین در سطح مشاوران امنیت ملی است.

 نقش کشور‌های جنوب جهانی در مذاکرات فرمول صلح اوکراین در داووس در کانون توجه است. بسیاری از کشور‌های بی طرف از آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیا تا حد زیادی در مورد اوکراین در حاشیه مانده اند، اما این کشور‌ها در این هفته نمایندگانی در داووس خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
اول بگن چطوری امنیت روس تبارها رو تضمین میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۵ دی ۱۴۰۲
مزدورا کی تا حالا طرح صلح میدن ؟؟
آخرین اخبار