فعالیت ۲۹۲ خانه بهداشت کارگری در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: ۲۹۲ خانه بهداشت در استان یزد به کارگران خدمات بهداشتی در واحد‌های تولیدی ارائه می‌دهند.

فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه با افتتاح این خانه بهداشت، ۲۹۲ خانه بهداشت در استان یزد به کارگران خدمات بهداشتی در واحد‌های تولیدی ارائه می‌دهند گفت: به استناد ماده ۴۷ قانون کار، تامین سلامت، ارتقاء سطح بهداشت جسمی و روانی کارگران در هر شغلی که باشند با ایجاد خانه‌های بهداشت کار در واحد‌های تولیدی دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه قریب به ۳۵ مرکز بهداشت کارگری در استان در واحد‌هایی که تعداد کارگران بالای ۵۰۰ نفر دارند مشغول به ارائه خدمات بهداشتی هستند تصریح کرد: پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار و حفاظت کارگران از خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌نمایند، به کار گماردن کارگران به کاری که متناسب با استعداد جسمی و روانی آنان باشد و به عبارت دیگر تطبیـق کار با کارگر و بالعکس از جمله وظایفی است که بر عهده مسئولین این مراکز بهداشتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کارگران کارگاه بایدحداقل سالی یک بار مورد معاینه پزشکی قـرار گیرنـد و لزوم راه اندازی مراکز خدمات بهداشتی در واحد‌های تولیدی ضروری است.

او با اشاره به اینکه ۱۶۰ ایستگاه بهگر در واحد‌های کوچک تولیدی نیز در استان یزد به کارگران شریف خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند خاطرنشان کرد: مسئول بهداشت واحد تولیدی باید نسبت به کلیه عوامل فیزیکـی و شـیمیایی و بیولـوژیکی کـه ممکـن اسـت سـلامت کارگران را مختل سازد مانند گرد و غبار، بخارات و گاز‌های زیان آور، صدا، حـرارت و ... حساس باشد و وسایل مورد نیاز کارگران برای حفظ سلامتشان را در اختیار آن‌ها قرار دهد و بر رعایت موارد بهداشتی از سوی کارگران اصرار ورزد.

برچسب ها: مرکز بهداشت ، کارگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار