کاهش دو میلیون تومانی حباب سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به کاهش دو میلیون تومانی حباب سکه از دیروز گفت : عرضه سکه و شمش در بازار می‌تواند به کاهش قیمت‌ها کمک کند.

محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا طی چند روز گذشته، این افزایش قیمت را عمدتا مربوط به تحولات منطقه و به تبع آن افزایش قیمت ارز دانست و گفت : از سوی دیگر قیمت جهانی طلا افزایش داشت و تا حدودی به بالا رفتن قیمت‌ها دامن زد.

وی افزود: از روز گذشته (یکشنبه) و با انتشار خبری مبنی بر اینکه قرار است سکه و شمش در بازار عرضه شود، روند افزایشی قیمت طلا متوقف و حتی تا حدودی کاهشی شد، بگونه‌ای که حدود دو میلیون تومان از حباب سکه نیز کاسته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه چنانچه عرضه سکه و شمش اجرایی شود باز هم بر کاهش قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود، تاکید کرد: عمده اثرگذاری از این جهت است که منجر به کاهش تقاضا و به تبع آن کاهش قیمت می‌شود.

جعفری تداوم روند کاهش قیمت طلا را وابسته به فاکتور‌های متعددی خصوصا تحولات منطقه و شرایط نرخ ارز دانست و یادآور شد: البته به نظر می‌رسد در بلندمدت و در مجموع روند قیمت طلا افزایشی باشد.

وی تاکید کرد: نرخ ارز فاکتوری بسیار اثرگذار در تعیین قیمت طلا در ایران است و چنانچه قرار باشد قیمت طلا بالا نرود، لازم است نرخ ارز کنترل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار