اکران ۳۳۰۰ اثر در چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سه هزار و ۳۰۰ اثر در بخش‌های فیلم، فیلم داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلم نامه از سراسر کشور در چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می‌شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نشست خبری سراسری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که در بوستان امام و شهدای روستای محمودآباد شهرستان خمینی‌شهر اصفهان برگزار شد گفت: این فیلم‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی در سراسر کشور به نمایش گذاشته خواهند شد.


حمید صالحی با بیان اینکه این جشنواره هر ساله در دی‌ماه آغاز می‌شود، افزود: فیلم‌های این جشنواره با موضوع‌های شهدا، شهدای مدافع حرم، شهدای غزه در پایگاه‌های بسیج، مساجد، مدارس، بوستان‌ها و حسینیه‌ها نمایش داده می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سوژه‌های جشنواره عمار از مردم گرفته شده و فیلم سازان آن هم مردم هستند گفت: جشنواره عمار از لحاظ سوژه، قصه و قهرمان به مسائل مردم جامعه نزدیک است و اقدامات، پیشرفت‌ها، مسائل و مشکلات آن‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: رابط‌های اکران فیلم در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های کشور حضور دارند و از طریق سایت اکران مردمی امکان اضافه شدن به جمع این رابطان با ثبت نام در این سایت به نشانی www.ekranmardomi.ir وجود دارد.

به گفته وی، افراد علاقمند و کسانی که می‌خواهند کار اکران فیلم را انجام دهند بعد از ثبت اکران در این سایت، می‌توانند از پشتیبانی و مشاوره و همچنین تجهیزات برای اکران فیلم‌ها برخوردار شوند.

او با بیان اینکه شهدا همانند فانوس، حقیقتی را به همه ما نشان دادند گفت: فانوس، نماد جشنواره مردمی عمار است و به افراد برتر این جشنواره اهدا می‌شود.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: خاطرات و زندگینامه شهدای دوران دفاع مقدس قابلیت و ظرفیت ثبت و ضبط و تبدیل شدن به فیلم را دارد که باید همه مردم با این ویژگی‌ها و شخصیت والای این شهدا آشنا شوند.

او گفت: جشنواره عمار باید به عنوان جشنِ هنرِ انقلاب به جامعه معرفی شود و مراسم افتتاحیه، اختتامیه و همایش آن به‌صورت سالانه با گردهمایی و پاسداشت هنرمندان مختلف برگزار شود و تنها به پخش فیلم خلاصه نشود.


مسوول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار نیز در این نشست گفت: سال گذشته اکران مردمی جشنواره سیزدهم در ۶ هزار و ۲۹۹ نقطه کشور برگزار شد.

مصطفی علینژاد افزود: مستند‌های «اسم رمز مهسا»، «سلاح مقاومت فلسطین» و «آقا مصطفی» بیشترین اکران‌های جشنواره سیزدهم عمار را به خود اختصاص دادند.

او ادامه داد: اکران‌های این جشنواره در یک سال اخیر در همه استان‌ها انجام شده و همدان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و قم برترین استان‌ها از نظر اکران فیلم‌های این جشنواره محسوب می‌شوند.

علینژاد اضافه کرد: نهاوند، دزفول، اردکان، قم، خمینی شهر، یزد و مشهد فعالترین و برترین شهرستان‌ها در اکران فیلم‌های جشنواره عمار بودند.

او بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۵۵ مورد اکران اقتصادی در یک سال اخیر برای کمک چرخه سینمای انقلاب اسلامی انجام شده که فیلم‌های «اُخت الرضا»، «غریب»، «لوپتو»، «مصلحت» و «سرهنگ ثریا» به ترتیب بیشترین اکران‌ها را به خود اختصاص دادند.

مسوول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار گفت: ۹ اثر داستانی و هشت اثر مستند که همه آن‌ها فانوس جشنواره را دریافت کردند، جزو آثار اکران مردمی جشنواره چهاردهم هستند.

اوافزود: افتتاحیه اکران استانی اصفهان روز گذشته انجام شد و افتتاحیه اکران استانی قم فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد و خوزستان هم نهم بهمن و سایر استان‌ها هم به ترتیب برگزار خواهند کرد.

علینژاد بیان کرد: یک سری از استان‌ها به‌جای برگزاری افتتاحیه، مجموعه اکران‌های گسترده را انجام خواهند داد که خراسان رضوی از جمله این استانهاست که برنامه ریزی برای ۲۷۰ اکران را در مساجد مشهد انجام داده و ۹۵ نقطه اکران به تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان، در یزد برنامه ریزی شده است.


نشست خبری اکران مردمی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با هدف گزارش اکران‌های مردمی صورت گرفته در یک سال اخیر، تشریح فیلم‌های اکران مردمی جشنواره چهاردهم عمار و توضیح برنامه جشنواره‌های عمار استانی و شهرستانی شامگاه شنبه در بوستان امام و شهدای روستای محمودآباد شهرستان خمینی‌شهر اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.