ضرورت تغییر الگوی مصرف آب

استاندار تهران گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب است.

علیرضا فخاری، استاندار تهران گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بحران کمبود آب خواستار اصلاح و تغییر الگوی مصرف آب توسط مردم شد.

وی با اشاره به کاهش سطح آب ذخیره در سد‌ها بدلیل عدم بارش نزولات و لزوم ارائه راهکار‌های اساسی برای تامین آب مورد نیاز مردم، گفت: باید مردم در جریان این بحران قرار بگیرند چرا که این مشکل تنها به دست مردم و با اصلاح الگوی‌ مصرف برطرف خواهد شد.

استاندار تهران صرفه جویی را بهترین راه مقابله با بحران بی آبی دانست و ضمن تأکید بر اهمیت جلوگیری از مصرف بی‌رویه گفت: با تعدیل و رعایت حدود مصرف آب در بخش بهداشت، شُرب و در بعضی از مواردیدیگر می‌توان تا حد زیادی کمبود آب را جبران کرد.

فخاری گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب است.

فخاری با بیان این مطلب که اولین ضربه فقدان آب به طبیعت وارد می‌شود، گفت: فرونشست زمین، از بین رفتن فضای سبز و پوشش گیاهی و به تبع آن آلودگی هوا و محیط زیست یکی دیگر از پیامد‌های بی آبی است که در صورت مصرف بی رویه با آن مواجه خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار