آغاز جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا

ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با حضور ۱۲ گروه موسیقی اصیل ایرانی در خوی آغاز شد.

نوای موسیقی اصیل ایراین در ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با حضور ۱۲ گروه موسیقی اصیل ایرانی در شهرستان خوی طنین انداز شد.

جشنواره  ملی موسیقی شمس و مولانا به مدت ۳ شب از دوم بهمن تا چهارم بهمن ماه با حضور مردم فرهنگ دوست و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری در حوزه موسیقی اصیل ایرانی در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی و خیریه عترت بوتراب خوی در حال برگزاری است.

پس از انتشار فراخوان این جشنواره، ۳۵۰ اثر از هنرمندان موسیقی سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی و داوری تعداد ۱۲ اثر از استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، گیلان، کردستان، آذربایجان‌شرقی و گلستان انتخاب شدند و به مرحله اجرا و ارائه در جشنواره راه یافتند.

جشنواره ملی شمس و مولانا دومین رویداد بزرگ فرهنگی در حوزه شمس و مولانا پژوهی بعد از همایش علمی و بین المللی شمس و مولانا است که با حضور هنرمندان عرصه موسیقی اصیل ایرانی و بزرگان این عرصه در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

این رویداد ملی امسال به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که آیین اختتامیه آن همزمان شب میلاد حضرت علی علیه السلام با معرفی ۳ گروه برتر از میان ۱۲ گروه راه یافته به مرحله نهایی برگزار می‌شود.

امسال داوری این جشنواره به عهده اساتید برتر موسیقی کشورمان استاد حسام الدین سراج و استاد هادی منتظری است که استاد حسین مهدیزاده هم از اساتید برتر موسیقی استان استاد هاشم عابدی هم در داوری همراه این دو استاد بزرگ حضور دارند.

حضور بیش از ۵۰۰ تن از هنرمندان در جشنواره ملی شمس و مولانا

رئیس جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این جشنواره با هدف پاسداشت مفاخر ملی و با محوریت آثار موسیقی اصیل ایرانی مرتبط با شمس و مولانا و با حضور بیش از ۵۰۰ تن از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی اصیل و آئینی از استان‌های مختلف کشورمان در تالار مجموعه خیریه فرهنگی عترت بوتراب تا ۴ بهمن برگزار می‌شود.

رضا جعفر پور هدف از برپایی این جشنواره را پاسداشت مفاخر ملی با محوریت شمس و مولانا اعلام و تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ گروه برای این جشنواره اثر ارسال کرده بودند که با نظر هیئت داوران ۱۲ گروه برتر از استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، گیلان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و گلستان به مرحله ارائه اثر و اجرا راه یافتند.

وی افزود: در پایان این جشنواره به سه گروه برترو برگزیده با رای هیئت داوان از بین ۱۲ اثر، نشان عالی شمس، دیپلم افتخار و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

در شب نخست این جشنواره ۴ گروه موسیقی از استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، تهران و لرستان آثار خود را ارائه کردند.

این جشنواره به همت شهرداری و شورای شهر خوی و با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.